Μετά το ναυάγιο με τους κλιμακωτούς συντελεστές ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, από την κυβέρνηση πλέον εξετάζουν το ενδεχόμενο να «ρίξουν» το βάρος στα τέλη κυκλοφορίας.
Με τον επίτροπο Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Πιερ Μοσκοβισί, να ξεκαθαρίζει στην Αθήνα πως θα πρέπει να εφαρμόσει τον κανονικό συντελεστή 23% είτε να απαλλάξει την ιδιωτική εκπαίδευση, η κυβέρνηση αναζητά ισοδύναμο μέτρο που θα αποφέρει έσοδα 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Όπως όλα δείχνουν, τα τέλη κυκλοφορίας φαίνεται να είναι η πιο πιθανή λύση. Πάντως, η κυβέρνηση θα αναστείλει για ακόμη μερικές εβδομάδες την εφαρμογή του ΦΠΑ στην εκπαίδευση με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να κερδίσει κι άλλο χρόνο.
Τι θα αλλάξει στα τέλη κυκλοφορίας
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών «τρέχουν» προκειμένου να προλάβουν να ολοκληρώσουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν για το 2016 οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσικλετών.
Οπως έχει γίνει γνωστό και με επίσημες τοποθετήσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν όλοι.
Προτεραιότητα είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα, ωστόσο στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας θα ενταχθούν και αυτοκίνητα που σήμερα δεν πληρώνουν, όπως πετρελαιοκίνητα και υβριδικά.
Παράλληλα αναμένεται να καταργηθούν πολλές εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα για αρκετές κατηγορίες οχημάτων και μοτοσικλετών.
Σκέψεις για έκτακτο φόρο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Πάντως, στην κυβέρνηση δεν περιορίζονται μόνο στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας, καθώς τα χρήματα που αναμένεται να συγκεντρωθούν ενδέχεται να μην μπορέσουν να καλύψουν τα προαπαιτούμενα, οπότε εξετάζονται και άλλες πηγές κρατικών εσόδων.
Χθες ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος υποστήριξε πως ένα πιθανό ισοδύναμο μέτρο για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένας έκτακτος φόρος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Ο κ. Παπαχριστόπουλος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, δήλωσε: «Εγώ νομίζω ότι θα βρεθεί λύση, για να μη σας πω ότι έχει ήδη βρεθεί. Είναι ένα ποσοστό που πληρώνουν πολλά ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Δουλεύω μόνος μου, δεν ξέρω τίποτα, αλλά λέω ότι από τη στιγμή που η προμήθεια του κράτους είναι πολύ μικρή, μπορεί εκεί κάτι να γίνει».
Μάλιστα, τόνισε πως η επιβάρυνση θα πέσει αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ και όχι στους ιδιοκτήτες ΙΧ, χωρίς ωστόσο να μπορεί να διευκρινίσει πώς θα γίνει αυτό: «Όχι για τους πολίτες, αλλά για τους ανθρώπους που έχουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ».