Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Το σκάνδαλο της Volkswagen μεγαλύτερη απειλή για τη Γερμανία από ό,τι η Ελλάδα

Το σκάνδαλο της Volkswagen μεγαλύτερη απειλή για τη Γερμανία από ό,τι η Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας, απασχολώντας πάνω από 270.000 ανθρώπους μέσα στην Γερμανία. Ενώ πολλές χιλιάδες ακόμα απασχολούνται στους προμηθευτές της.

Όμως όπως υποστηρίζει ένας αναλυτής της ING στο πρακτορείο Reuters, «Ξαφνικά, η Volkswagen έγινε το μεγαλύτερο ρίσκο για την γερμανική οικονομία, πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι θα μπορούσε να είναι η ελληνική κρίση».

Η πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων της εταιρίας, λόγω του σκανδάλου στην Βόρεια Αμερική, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ταμεία της εταιρίας. Όμως θα έχει επηρεάσει και ολόκληρη την Γερμανική οικονομία στο σύνολό της.

Η VW πουλά στις ΗΠΑ περί τα 600.000 αυτοκίνητα, τα οποία αντιστοιχούν στο μόλις 6% των παγκόσμιων πωλήσεων που φθάνουν τα 9,5 εκατομμύρια.

Και το πρόστιμο δεν είναι το μεγαλύτερο θέμα που αντιμετωπίζει η εταιρία, καθώς τα ταμειακά της διαθέσιμα των 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων μπορούν να καλύψουν πολύ εύκολα τα πρόστιμα που όπως υπολογίζεται μπορούν να φθάσουν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το πρόβλημα για την Γερμανία είναι ότι το σκάνδαλο αρχίζει να έχει επιπτώσεις και στις άλλες μεγάλες εταιρίες της χώρας, την BMW και την Daimler (ήδη σήμερα και οι δύο αναγκάστηκαν να κάνουν δηλώσεις σχετικά με το θέμα), ενώ επηρεάζει σημαντικά και το «made in Germany» status των προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μιας βιομηχανίας που αποτελεί τον πυλώνα της γερμανικής οικονομίας, η οποία λίγο πριν τον σκάνδαλο, υπήρχε η πρόβλεψη να κινηθεί με ρυθμούς ανόδου της τάξης του 1,8%.

Μετά όμως το περιστατικό, υπάρχουν πλέον αμφιβολίες για το αν αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος του έτους. Ιδίως όταν παράλληλα με αυτό έχουν να αντιμετωπίσουν και την μείωση της ζήτησης στην Κίνα.

Ενώ τα πράγματα θα πάρουν άσχημη τροπή αν ξεκινήσουν και οι απολύσεις στον χώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014, πάνω από 775.000 άνθρωποι εργάζονταν στην Γερμανία στην αυτοκινητοβιομηχανία, περίπου το 2% του ενεργού πληθυσμού της χώρας.

Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγική δραστηριότητα της Γερμανίας. Ο τομέας έχει συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξαγωγές το 2014, αντιστοιχώντας στο ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας.

Γι’ αυτό και πολλοί υποστηρίζουν ότι ένα χτύπημα στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι στην πραγματικότητα ένα χτύπημα στην καρδιά της γερμανικής οικονομίας.

Και αυτό είναι το σημείο που αρκετοί αναλυτές βλέπουν μια ειρωνεία της σύγχρονης Ιστορίας σ’ αυτό το σκάνδαλο.

Τη στιγμή δηλαδή που η γερμανική οικονομία άντεξε την κρίση χρέους στην Ευρωζώνη και την οικονομική ύφεση στην Κίνα, αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή τον πιο σοβαρό κίνδυνο από μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες της.

Και όπως φαίνεται ο κίνδυνος δεν ήταν από το εξωτερικό, αλλά από το εσωτερικό. Και όπως προσθέτουν αρκετοί, από την υπεροψία της Γερμανίας και του πολιτικο-οικονομικού συστήματος ότι μπορούν να σταθούν άτρωτοι στις προκλήσεις (και τα χτυπήματα κάτω από την μέση…) ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού παγκόσμιου περιβάλλοντος.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Γερμανία σε Κίνα: Αν επιβεβαιωθεί ότι παραδίδει drones στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία θα υπάρξουν συνέπειες

Σολτς: Η Γερμανία θα στείλει στην Ουκρανία ντρόουν, αλλά όχι πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς

DW: Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία

Η Γερμανία στέλνει στην Ουκρανία 4.000 ντρόουν «Mini-Taurus»

Ο Στάρμερ δεν έχει καμία πρόθεση να συνομιλήσει με τον Πούτιν

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr