Ομολόγησε ότι ψευδώς εμφανίστηκε ως γιατρός, ισχυρίστηκε ότι το… φόρτε του είναι η βοτανοθεραπεία, αλλά αρνήθηκε ότι είχε πρόθεση να κάνει κακό στα θύματά του.
Ο λόγος για τον ψευτογιατρό, Νικόλαο Κοντοστάθη, ο οποίος βρίσκεται ήδη στη φυλακή και όπως ισχυρίστηκε απολογούμενος η… φήμη του άρχισε να γίνεται γνωστή μετά από μία επίσκεψή του, το έτος 2015, σε Μονή του Αγίου Όρους.
Η απολογία του
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του ενώπιον του ανακριτή, λίγο πριν την απόφαση για την προφυλάκισή του, υποστήριξε ότι:
«Συνομολογώ μέρος των πράξεων εξαπάτησης καθώς πράγματι παρέστησα ότι είμαι γιατρός και ότι φέρω ιδιότητες και γνώσεις, χωρίς όμως να είμαι σε θέση να σας καταθέσω τι ακριβώς ανέφερα στον καθένα.
»Με τη βοτανοθεραπεία ασχολούμαι ουσιαστικά από μικρό παιδί όταν και ο παππούς μου μετέδωσε την αγάπη του για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
»Σε όλη τη διάρκεια της ζωής μου ως και σήμερα αυτή η ενασχόληση είναι το πάθος μου και έχω παρακολουθήσει πλήθος σχετικών σεμιναρίων ενώ έχω διαβάσει δεκάδες αν όχι εκατοντάδες σχετικά βιβλία και άρθρα.
»Βεβαίως αυτό δεν με κάνει παρά έναν εμπειρικό βοτανολόγο βοτανοθεραπευτή.
»Εντούτοις η έλλειψη κάποιου τίτλου δεν συνεπάγεται έλλειψη γνώσης του αντικειμένου.
»Μέχρι το έτος 2015 η σχετική «δράση» μου περιοριζόταν σε ένα στενό κύκλο φίλων και γνωστών.
»Είμαι ένας βαθιά θρησκευόμενος άνθρωπος.
»Στα τέλη του 2015 σε μία επίσκεψή μου στη μονή Βατοπεδίου έτυχε να αναφερθεί ότι αρκετοί μοναχοί αντιμετώπιζαν πρόβλημα προστάτη και πως οι συμβατικές θεραπείες που ακολουθούσαν δεν τους βοηθήσει, τους πρότεινα μία εξειδικευμένη θεραπεία με βότανα η οποία είχε ευεργετικά αποτελέσματα.
»Κατόπιν αυτού από στόμα σε στόμα και, αφού είχα προτείνει διάφορες βοτανοθεραπείες, μάθαιναν για εμένα.
»Δεν ψάρευα υποψηφίους ασθενείς αλλά προσέφερα τις υπηρεσίες μου κατόπιν συστάσεων από στόμα σε στόμα.
»Για τη δήθεν ιατρική μου ιδιότητα το αληθές είναι ότι αρχικά δεν παρουσιάζουν ως τέτοιος αλλά με την ιδιότητα που πράγματι θεωρούσα ότι διέθετα αυτή του βοτανολόγο έστω και εμπειρίκου.
»Οι ίδιοι που τους προσέφερα τις υπηρεσίες μου άρχισαν να με συστήνουν περαιτέρω ως γιατρό και ουδέν έπραξαν προκειμένου να άρω την πλάνη.
»Στη συνέχεια με πήρε η κατρακύλα και ξεκίνησα να απολαμβάνω τον τίτλο του γιατρού διανθίζοντας τον με διάφορες επιπλέον ιδιότητες βρισκόμενος σε μία ψυχολογική κατάσταση αδράνειας χωρίς δηλαδή να μου περνάει από το μυαλό ότι αυτό πρέπει να σταματήσει.
»Πράγματι παρέστησα ψευδώς ότι είμαι γιατρός και πράγματι παραπλάνησα τους εγκαλούνται και για το λόγο, αυτό όση σημασία μπορεί να έχεις στο παρόν χρονικό σημείο, ζητάω συγνώμη».
Για τους τρεις νεκρούς
Αναφερόμενος στους τρεις ασθενείς για τους οποίους αντιμετωπίζει το κακούργημα της ανθρωποκτονίας αναφέρει τα εξής:
«Η ασθένεια από την οποία έπασχαν και τα δύο παιδιά αποτελεί ανίατη ασθένεια με πολύ χαμηλό προσδόκιμο ζωής.
»Δηλαδή ακόμα και σε ιδανικές συνθήκες η πλήρης ίαση δεν ανήκει στο επίπεδο του προβλεπτού αλλά του μεταφορικώς «θαύματος».
»Επιπλέον η πλήρης ίαση ενός ανθρώπου 76 ετών που πάσχει από καρκίνο του παχέος εντέρου ακόμα και σε ιδανικές συνθήκες δεν ανήκει στο επίπεδο του προβλεπτού αλλά του μεταφορικά θαύματος.
»Ολα αυτά ήταν σε γνώση τόσο των γονέων των άτυχων παιδιών όσο και του 76χρονου.
»Ουδέποτε εξέφρασα άποψη ότι η προτεινόμενη από εμένα θεραπεία επιτρέπει από μόνη της την εξάλειψη της πορείας της νόσου στο μέλλον.
»Ουδέποτε είπα σε κάποιον ότι πρέπει να διακόψει τη θεραπεία που είχε επιλέξει να πραγματοποιεί.
»Απλώς ανέφερα ότι δεν ήταν δυνατόν να λαμβάνονται τα βότανα τις ημέρες που πραγματοποιούνταν χημειοθεραπείες εξαιτίας των στομαχικών παρενεργειών.
»Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν ζήτησα το οποιοδήποτε χρηματικό αντάλλαγμα, ενώ από τις μοναχές ή τους μοναχούς ζήτησα απλώς την προσευχή τους».