Την δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η τουρκική οικονομία καταδεκνύει η απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen να αποχωρήσει και μάλιστα άμεσα από τη χώρα, σε μια στιγμή που ο Ερντογάν προσπαθεί να βάλει φρένο στην κατάρρευση της λίρας, στην άνοδο του πληθωρισμού και στην αποεπένδυση.
Όπως αναφέρει η HuffPost, η Volkswagen ρευστοποίησε τη μονάδα της στην Τουρκία, μετά την ακύρωση των σχεδίων για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου της στην χώρα και η απόφαση για το λουκέτο της εταιρείας κατοχυρώθηκε στο Εμπορικό Επιμελητήριο της χώρας με τους μετόχους να ενημερώνονται σχετικά στις 28 Δεκεμβρίου.
Η Volkswagen άρχισε την κατασκευή της μονάδας στη βορειοδυτική βιομηχανική περιοχή της Μανίσα, τον Οκτώβριο του 2019, με αρχικό κεφάλαιο 103,7 εκατομμύρια ευρώ.
Τα σχέδιά της αναβλήθηκαν λόγω της τουρκικής εισβολής στη βόρειο Συρία, η οποία άρχισε τον ίδιο μήνα.
Τον Ιούλιο η εταιρεία εγκατέλειψε εντελώς τα σχέδιά της, επικαλούμενη τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η ρευστοποίηση της μονάδας ακολουθεί την ανακοίνωση της Volkswagen τον Νοέμβριο, για την επένδυση 1 δισ. ευρώ σε εργοστάσιο στη Σλοβακία.
Το εργοστάσιο στη Μανίσα θα ήταν η πρώτη επένδυση Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τουρκία, αν και η Mercedes έχει μία μονάδα παραγωγής λεωφορείων στην Κωνσταντινούπολη.
Οι Fiat, Renault, Hyundai και Honda είναι ανάμεσα στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν οχήματα στην Τουρκία.