Με πλήρη μυστικότητα, ακόμη και από τις τράπεζες οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες ενημερώθηκαν το πρωϊ της Πέμπτης, έκλεισε το πρώτο μεγάλο επιχειρηματικό ντιλ της χρονιάς το οποίο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Ο λόγος για τους ομίλους Σκλαβενίτη και Μαρινόπουλου, οι οποίοι όπως ανακοίνωσαν νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής προχώρησαν στην υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας για τη δημιουργία νέας κοινής αμιγώς ελληνικής εταιρείας, με σκοπό τη λειτουργία και ανάπτυξη hypermarkets σε όλη την Ελλάδα.
Η νέα εταιρεία που αναμένεται να δημιουργηθεί εντός διμήνου –η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού-, θα διαχειρίζεται καταρχήν τη λειτουργία των 33 hypermarkets, συνολικής έκτασης 160.000 τ.μ., που διαθέτει σήμερα η Μαρινόπουλος σε μεγάλα αστικά κέντρα, και θα προχωρήσει σε επόμενη φάση σε περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου δικτύου. Τα καταστήματα αυτά απασχολούν σήμερα πάνω από 3.000 εργαζόμενους και ο κύκλος εργασιών τους ανήλθε το 2015 σε 325 εκατ. ευρώ περίπου.
Το κρίσιμο στοιχείο ωστόσο είναι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας.
Ένα από τα ζητήματα που ακόμα δεν έχει αποκαλυφθεί αφορά το πόσα κεφάλαια θα εισφερθούν στη νέα εταιρεία, εν προκειμένω από την αλυσίδα Σκλαβενίτης αλλά και τη χρηματοδοτική δομή του νέου σχήματος (όπως για παράδειγμα τι θα γίνει με τις υφιστάμενες οφειλές που έχει η Μαρινόπουλος προς προμηθευτές αν θα μεταφερθεί τραπεζικός δανεισμός και τι ύψους θα είναι αυτός).
Με βάση πληροφορίες του Euro2day.gr, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τα εμπλεκόμενα μέρη, η εταιρεία Σκλαβενίτης θα εισφέρει περί τα 50 εκατ. ευρώ σε κεφάλαια, τα οποία και εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθούν για την εξυπηρέτηση προμηθευτών της Μαρινόπουλος, ενώ η τελευταία αναμένεται να διασφαλίσει πρόσθετες χρηματοροές.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες στη νέα εταιρεία, η οποία θα έχει οκταμελές διοικητικό συμβούλιο (το σίγουρο είναι ότι ο μη εκτελεστικός πρόεδρος θα προέρχεται από την πλευρά της Μαρινόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος από την πλευρά της Σκλαβενίτης), εκτός από το δίκτυο των 33 καταστημάτων που τζιράρει 325 εκατ. ευρώ θα μεταφερθούν και αντίστοιχες υποχρεώσεις προς προμηθευτές που έχει η Μαρινόπουλος.
Στην αγορά κυκλοφορεί και το ερώτημα αναφορικά με το τι θα γίνει με τις υπόλοιπες οφειλές που έχει η Μαρινόπουλος προς προμηθευτές. Πηγές κοντά στις διοικήσεις των δύο εταιρειών τόνισαν στο Euro2day.gr ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην καλυφθούν αυτές οι απαιτήσεις, δηλώνοντας χαρακτηριστικά «κάτι τέτοιο δεν το θέλουν ούτε οι δύο οικογένειες, ούτε και οι τράπεζες».
Άλλωστε όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση της Μαρινόπουλος η συμφωνία αναμένεται να ενισχύσει τις χρηματοροές της Μαρινόπουλος, γεγονός που αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σχεδίου που έχει καταρτιστεί για την επιστροφή της εταιρείας στην ανάπτυξη ενώ όπως τονίζεται «είναι ξεκάθαρο ότι θα επιφέρει ορατά οφέλη, όχι μόνο για τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας, αλλά και για τους καταναλωτές».
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου φαίνεται πως εντάσσονται και οι αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Μαρινόπουλος, η οποία έχει περάσει στον έλεγχο της οικογένειας Λεωνίδα Μαρινόπουλου. Όπως άλλωστε αναφέρει η εταιρεία, αυτή η κίνηση αποτελεί «μέρος του στρατηγικού σχεδίου μετάβασης σε ένα νέο διοικητικό σχήμα που θα υλοποιήσει το στρατηγικό σχέδιο της εταιρίας». Παράλληλα, άλλωστε από την εταιρεία αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης, όπως αναφέρεται, και ο Γ. Βογιατζάκης ως τώρα διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής.
Αξιο λόγου και το γεγονός πως η κοινή εταιρεία θα αποτελέσει, πλατφόρμα ανάπτυξης καινοτόμων concepts στην αγορά της λιανικής.
Άλλωστε δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι εκτιμούν ότι αυτό που ανακοινώθηκε χθες είναι το πρώτο βήμα για ένα ακόμη μεγαλύτερο deal μεταξύ των δύο ομίλων.
Το σίγουρο είναι ότι μέσω του συγκεκριμένου deal δημιουργείται ένας εν δυνάμει όμιλος αγορών που τζιράρει ετησίως περί τα 3 δισ. ευρώ (σωρευτικά οι πωλήσεις των ομίλων Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος) με ισχυρή διαπραγματευτική ικανότητα έναντι των προμηθευτών του.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr