Μια ριζοσπαστική φεμινιστική όπερα, η οποία περιλαμβάνει λεσβιακές σκηνές σεξ, πραγματικό αίμα, τραυματισμούς και γυμνές καλόγριες επάνω σε πατίνια, έγινε η αιτία για να χρειαστούν 18 θεατές ιατρική βοήθεια στη Γερμανία.
Η «Sancta Susanna» του συνθέτη Paul Hindemith είχε προκαλέσει αντιδράσεις το 1921, με εξοργισμένους κριτικούς να χαρακτηρίζουν την όπερα -που διηγείται την ιστορία μιας καταπιεσμένης καλόγριας που ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά της- υπερβολικά βλάσφημη.
Η πρεμιέρα της στη Stuttgart Opera ακυρώθηκε, αλλά 100 χρόνια μετά ανέβηκε ξανά στην πόλη, με τους δημιουργούς της να την αποκαλούν «ριζοσπαστική εκδοχή της αγίας λειτουργίας».
Οι προκλητικές σκηνές άφησαν τους θεατές εμβρόντητους, με 18 άτομα να υποφέρουν από ναυτία και να χρειάζονται βοήθεια κατά τις δύο πρώτες παραστάσεις.
Μάλιστα, σε τρεις περιπτώσεις κλήθηκε γιατρός.
Η ακραία καλλιτέχνις, Florentina Holzinger, βρίσκεται πίσω από τη διασκευή, στην οποία το αμιγώς γυναικείο καστ παίζει ρόλους καλογριών που βγάζουν τα ράσα τους καθ’ όλη τη διάρκεια της «αισθησιακής, ποιητικής και άγριας» παράστασης.
Οι πιο παράξενες σκηνές περιλαμβάνουν μια ηθοποιό με νανισμό, ντυμένη σαν Πάπας, να υψώνεται στον αέρα και να περιστρέφεται από έναν ρομποτικό βραχίονα, ενώ μία άλλη ερμηνεύει τραγούδια του Eminem ντυμένη ως Ιησούς.
«Ο Bach συναντά το metal, οι Weather Girls συναντούν τον Rachmaninoff και οι γυμνές καλόγριες συναντούν τα πατίνια», αναφέρεται στη σύνοψη της παράστασης στην ιστοσελίδα της Κρατικής Όπερας της Στουτγκάρδης.
Η «φεμινιστική λειτουργία» ακολουθεί την κεντρική ηρωίδα, μία νεαρή καλόγρια που ονομάζεται Σουζάνα, η οποία ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά της, ενώ φτάνει σε σημείο να κατεβάσει το ύφασμα από τους γοφούς του εσταυρωμένου Χριστού.
Η παράσταση έχει ηλικιακό περιορισμό άνω των 18 ετών και περιλαμβάνει σκηνές σεξ, επίπονα ακροβατικά, πραγματικό και ψεύτικο αίμα, τρυπήματα και την πρόκληση τραυματισμών επί σκηνής.
Γυμνές ερμηνεύτριες κρέμονται από καμπάνες, ενώ άλλες αναρριχώνται σε έναν τοίχο μόνο με ζώνες ασφαλείας και σκαρφαλώνουν σε σχοινιά.
Σε μια σκηνή, γυμνές ηθοποιοί με τατουάζ σκαρφαλώνουν πάνω σε ένα τραπέζι, πίνουν κρασί και τραγουδούν, ενώ μία γυναίκα κρατά ένα σπαθί σε σχήμα σταυρού και το σπρώχνει κάτω από τον λαιμό της.
Όπως αναφέρει η Daily Mail σε μία ιδιαίτερα βλάσφημη σκηνή, μία ηθοποιός που παίζει τον Ιησού χαστουκίζει μία ημίγυμνη μοναχή.
Επιπλέον, σε μία άλλη σκηνή σώματα κρέμονται στον τοίχο μιμούμενα τον Χριστό στον σταυρό, πριν αρχίσουν να χύνονται πάνω τους βαρέλια ψεύτικου αίματος.
Μάλιστα, ένας κριτικός περιγράφει ότι ένας τραυματισμός προκλήθηκε σε μία από τις ερμηνεύτριες επί σκηνής.
Για να αποδώσει την Ευχαριστία, ένα κομμάτι δέρματος κόβεται από το πλευρό μιας ερμηνεύτριας, το οποίο στη συνέχεια ψήνεται μέτρια, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung.
Η ιστοσελίδα της παράστασης προειδοποιεί ότι η περφόρμανς «δεν είναι ψεύτικη, αλλά αληθινή».
Η σχεδόν τρίωρη παράσταση, που δεν έχει διάλειμμα, αποδείχτηκε υπερβολική για κάποιους που την παρακολούθησαν.
Οι διοργανωτές είπαν ότι η «Sancta» θα συνεχιστεί όπως έχει προγραμματιστεί, παρά τις επιπτώσεις που είχε στους θεατές, ενώ επέμειναν ότι η ναυτία και οι λιποθυμίες είναι συνηθισμένα στο θέατρο.