Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Γιάννης Τριήρης
Ανεξάρτητος Αρθρογράφος

Δημοσκοπικές μαγειρικές

Δημοσκοπικές μαγειρικές
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Όταν σε μια χώρα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες δεν έχουν σταθερό τηλέφωνο γιατί τους το έχουν κόψει οι πάροχοι επειδή δεν έχουν να το πληρώσουν και όταν μεγάλη μερίδα πολιτών αγανακτούν και βρίζουν όταν τους ρωτούν-ακόμη και οι γνωστοί και φίλοι τους- για το ποιο κόμμα θα ψηφίσουν στις εκλογές, δεν είναι ποτέ δυνατόν να εμπιστευτεί κανείς τις δημοσκοπήσεις, που καθημερινά σχεδόν βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Και όμως, οι εταιρίες του κλάδου συνεχίζουν να προβαίνουν σε τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις και να τις δημοσιοποιούν, χωρίς να προβληματίζονται αν την επόμενη μέρα των επερχόμενων εκλογών απολέσουν τελεσίδικα την όποια αξιοπιστία τους.

Γιατί σίγουρα, σ αυτές τις εκλογές και ειδικότερα στις ευρωεκλογές, τα αποτελέσματα δεν μπορούν να προβλεφθούν.

Η κοινωνία είναι καζάνι που βράζει και δεν χρειάζεται καμία απολύτως δημοσκόπηση, για να μαντέψει κάθε Έλληνας το βασανιστικό δίλλημα ενός λαού που έχει να αντιμετωπίσει από την μια την κυβερνητική σκληρότητα σε ότι αφορά τα οικονομικά των νοικοκυριών και τις δραματικές περικοπές των κοινωνικών παροχών και από την άλλη τον φόβο του αγνώστου και των αμφιταλαντεύσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Οι δημοσκόποι ωστόσο συνεχίζουν το έργο τους προκαλώντας θυμηδία στους πολίτες. Μια δείχνουν μπροστά το ΣΥΡΙΖΑ, μια τη Νέα Δημοκρατία. Μια ανεβάζουν στα ύψη το Ποτάμι , την άλλη τη Χρυσή Αυγή και την επομένη νέες δημοσκοπήσεις τουμπάρουν τις προηγούμενες.
Και όμως, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Απλά οι δημοσκόποι κάνουν την δουλειά που τους αναθέτουν οι εντολείς τους. Και αν πέσουν έξω, οι δικαιολογίες είναι έτοιμες. Άλλωστε δεν παύουν να τονίζουν ότι οι δημοσκοπήσεις δεν προβλέπουν τελικά εκλογικά αποτελέσματα, αλλά αποτελούν πρόσκαιρες προθέσεις του εκλογικού σώματος.

Και ακόμη – ακόμη έχουν ως δικαιολογίες τόσο τα περιθώρια στατιστικού λάθους που μπορούν να αλλάξουν άρδην την εικόνα ενός αποτελέσματος τους, όσο βέβαια και την μεγάλη αποχή που τους δηλώνουν οι πολίτες ή την άρνηση τους να απαντήσουν. Έτσι, όμως συμπέρασμα δεν βγαίνει.

Και το μόνο που προσφέρουν οι δημοσκοπήσεις, σε τέτοιο ρευστό περιβάλλον, είναι να χρησιμοποιούνται ένθεν κακείθεν για να εξυπηρετήσουν ίδια συμφέροντα και να δημιουργήσουν ή να αναστρέψουν το πολιτικό κλίμα.

Και ευλόγως πολλοί πολίτες αναρωτούνται αν οι δημοσκοπήσεις είναι «μαγειρεμένες» και αν ναι, όταν αυτό αποδειχτεί, ποιοι θα πρέπει να δώσουν λόγο. Γιατί το φαινόμενο αυτό έχει υπάρξει στην χώρα μας στις εκλογές του 2009, όταν το μέγεθος της διαφοράς μεταξύ των δυο πρώτων κομμάτων «αποκαλύφθηκε» την ημέρα της κάλπης.

Αυτό και μόνο θα έπρεπε να έχει προβληματίζει τις εταιρείες δημοσκοπήσεων για το τι πράττουν σήμερα. Αλλά είπαμε οι δικαιολογίες είναι έτοιμες.

  • Ο Γκένσερ και οι «Αγάπες εκ του πονηρού»
    Εκπαιδευτικός, E.E. Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Αντιπρόεδρος
  • Απειλές και ευκαιρίες για την Ελλάδα έπειτα από την πτώση του καθεστώτος Άσαντ στη Συρία
    Πολιτικός Επιστήμονας - Διεθνολόγος
  • Η γεωπολιτική απληστία της ρωσικής Εκκλησίας
    Ανεξάρτητος Αρθρογράφος
  • Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
    Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
    Follow @tribunegr