Ενοχλημένοι με το συνδικαλιστικό τους όργανο, την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων (ΕΔΥ), φέρονται πολλοί διπλωματικοί – ιδίως όσοι παραλήφθηκαν στις προαγωγές στο βαθμό του πρέσβη και του πληρεξουσίου υπουργού Α΄, για τις οποίες δεν έπεσε καν έστω μια ανακοίνωση διαμαρτυρίας.
Ιδίως όμως είναι ενοχλημένοι οι σύμβουλοι πρεσβείας Α΄ που κόπηκαν στη προαγωγή για πληρεξούσιοι υπουργοί Β΄.
Εδώ στη προαγωγή παρεμβάλλεται κρίση του Ανώτατου Υπηρεσιακού Συμβουλίου στο οποίο συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΕΔΥ, έστω και άνευ δικαιώματος ψήφου.
Εν προκειμένω στο συμβούλιο συμμετέχει ο πρόεδρος της ΕΔΥ κ. Σταύρος Τσιέπας, πληρεξούσιος υπουργός Β΄. Και όπως φαίνεται ο κ. Τσιέπας έλαμψε στο ΑΥΣ με τη σιωπή του.
Αυτό τουλάχιστον παραπονούνται οι συνάδελφοί του, κάποιοι από τους οποίους είχαν «τέλειους φακέλους».
Η εξήγηση της στάσης του κ. Τσιέπα δόθηκε σε πολλούς, όταν κατά την προκήρυξη των πρεσβευτικών πόστων που ακολούθησε εμφανίσθηκε εκ νέου προς πλήρωση η θέση προϊσταμένου στη πρεσβεία Σαντιάγκο.
Για την εν λόγω αρχή εξωτερικού είχε περάσει ήδη σε προηγούμενο ΑΥΣ ο κ. Τσιέπας.
Όπως φαίνεται, μας λένε, ο κ. Τσιέπας έχει κλείσει στο μεταξύ καλύτερο πόστο και δεν θέλει να κοντραριστεί με τη Διοίκηση.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ο κ. Τσιέπας είχε ψηφίσει στο Ανώτατο Πειθαρχικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο, όταν ετέθη το ζήτημα της θέσεως σε αργία των κ.κ. Τσαμαδού και Μπάζα λόγω ασκήσεως ποινικής διώξεως σε βάρος τους για υποθέσεις της ΥΔΑΣ – αργία που συνεπαγόταν και την ανάκληση τους από τη Μπραζίλια και το Χαρτούμ αντίστοιχα – υπέρ της μη θέσεως σε αργία των δύο πρέσβεων, με το αφελές (;) επιχείρημα ότι η δικάσιμος ήταν σύντομα και άρα δεν υπήρχε λόγος να θιχτούν οι συνάδελφοι (!).
Ως γνωστόν, η εν λόγω δίκη έχει αναβληθεί μετά από τρεις αναβολές ήδη πλέον sine diem (δηλ. επ’ αόριστον – για τους νέους διπλωματικούς που, λογικά, αφού κατέχουν τόσο μέτρια γαλλικά δεν θα ξέρουν και καλά λατινικά), ενώ για την περίφημη υπόθεση των αποναρκοθετήσεων έχει ασκηθεί δευτέρα, και αν διαβάζουμε ορθά, «πιο δεμένη» ποινική δίωξη. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι θιγμένοι αντιπαραβάλουν τη στάση της ΕΔΥ στις δύο περιπτώσεις.
Στη μία που γίνεται χαμός εντός της υπηρεσίας, σιωπή. Στην άλλη, όπου όλη η κοινωνία περιμένει τη κρίση της δικαιοσύνης και που παίζεται το κύρος του διπλωματικού κλάδου, ψήφος απόλυτα συντεχνιακή.
Δεν είναι βέβαια μόνο η στάση του κ. Τσιέπα που σχολιάζεται, αλλά και άλλων μελών του Δ.Σ. που πιέζουν για πόστα και που δηλώνουν σε συναδέλφους τους ότι θα είναι casus belli (αυτό ελπίζουμε ότι δεν χρειάζεται μετάφραση) αν δηλώσουν συγκεκριμένα πόστα που διεκδικούν..
Μέλος δε της ΕΔΥ εμφανίζεται δε ως πανίσχυρος παράγων στο πλευρό του Αναπληρωτή Υπουργού για τη μεταναστευτική πολιτική κ. Μουζάλα με τον οποίο, βοά όλο το ΥΠΕΞ ότι έχει αναπτύξει «ιδιαίτερες σχέσεις», σε σημείο μάλιστα που οι αρμόδιες διευθύνσεις να μην έχουν ιδέα για το τι σχεδιάζεται.
Για το ζήτημα όμως της, παράξενης, πλήρους απουσίας του ΥΠΕΞ από το μεταναστευτικό – θέμα για το οποίο είναι απολύτως συναρμόδιο αφού αυτό χειρίζεται τις θεωρήσεις εισόδου στη χώρα και το Schengen – θα επενέλθουμε προσεχώς.
***
Για να ελαφρύνουμε πάντως την ατμόσφαιρα, σημειώνουμε ότι η αργία και η μετακίνηση στο κέντρο του κ. Μπάζα συνέπεσε και με το κλείσιμο της πρεσβείας Χαρτούμ, αφού δεν υπάρχει πλέον ελληνισμός στο Σουδάν, αλλά και οι χριστιανοί (αρκετοί εκ των οποίων ορθόδοξοι) ζουν στο νέο πλέον κράτος του Νοτίου Σουδάν.
Κατά τη μεταφορά των οικοσκευών, οι προσεκτικοί αναγνώστες των αναρτήσεων στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (και υπάρχουν αρκετοί, ευτυχώς, πλέον στο ΥΠΕΞ) παρατήρησαν με έκπληξη τους ότι το κόστος της μεταφοράς εξοπλισμού και αρχείων 50 χρόνων της πρεσβείας Χαρτούμ ήταν μικρότερο του κόστους μεταφοράς της οικοσκευής του κ. Μπάζα!
Αυτά ως σχόλιο για όσους διαμαρτύρονται που στο τέλος το Υπουργείο Οικονομικών (βοηθούντος και της υπουργείας Βαρουφάκη που είχε αντίστοιχη συμπάθεια προς το ΥΠΕΞ αυτής του κ. Παπακωνσταντίνου στην ίδια θέση) κατόρθωσε να περάσει το πραγματικά άδικο στις ρυθμίσεις του νομοσχέδιο για τις οικοσκευές.
Αφού το ΥΠΕΞ για χρόνια δεν συμμάζευε τα του οίκου του, ήλθε το αρμόδιο για το κρατικό κορβανά υπουργείο και επέπεσε επί δικαίων και αδίκων.
***
Το κλίμα κατά της ΕΔΥ έχει επιβαρυνθεί τις τελευταίες μέρες και για δύο ακόμα λόγους που συνδέονται με το προσφάτως ψηφισθέν σχέδιο νόμου του Υπουργείο Εσωτερικών για το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης από το οποίο θα προέρχονται πλέον οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς και τα στελέχη διοικήσεως ανεξάρτητων γενικών γραμματειών.
Χάρη και στην αδράνεια της ΕΔΥ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στο νόμο αυτό για να περιληφθούν και οι πρεσβευτικού βαθμού υπάλληλοι του διπλωματικού κλάδου και των εξομοιούμενων με αυτών κλάδων.
Για όσους δεν το κατάλαβαν, τέρμα πια διπλωματικοί επικεφαλής της γενικής γραμματείας αποδήμου ελληνισμού ή της ΥΔΑΣ.
Ακόμα και για τον Υπηρεσιακό Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΞ θα τεθεί πιθανώς θέμα.
Και μην μας πουν ότι η ΕΔΥ κοιμότανε, διότι φαίνεται ότι γνώριζε πολύ καλά το σχέδιο νόμου, μόνο που συγκεντρώθηκε στη ματαίωση της διάταξης που προέβλεπε τη δυνατότητα παραμονής με αίτηση των υπαλλήλων που αφυπηρετούν για μέχρι 5 έτη πλέον της συμπληρώσεως της 35ετίας, όχι όμως πέραν του 67ου έτους της ηλικίας τους.
Σκοπός φυσικά να φύγουν όσο πιο πολλοί από τους ήδη υπηρετούντες πρέσβεις ώστε να επωφεληθούν οι νεώτεροι…
Γνωστές πονηριές που στέρησαν το ΥΠΕΞ από πολλά άξια στελέχη. Αυτή τη φορά όμως το παιχνίδι το ενορχήστρωνε η τρόικα, η οποία βρήκε τη προτεινόμενη ρύθμιση άτολμη.
***
Έτσι, τελικά τη Πέμπτη ψηφίσθηκε τροπολογία της τελευταίας στιγμής που τροποποίησε τον Υπαλληλικό Κώδικα και κατήργησε για τους πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους τη 35ετία (άρα και το κατώτερο όριο αφυπηρετήσεως) και ανέβασε το ανώτατο όριο παραμονής στην υπηρεσία από το 65ο στο 67ο έτος.
Κάποιοι έσπευσαν να πουν ότι η διάταξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί στο ΥΠΕΞ λόγω του Οργανισμού του.
Είναι σαφές όμως από την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας ότι η διάταξη αφορά όλο το δημόσιο, ενώ υπέρ της γενικής εφαρμογής τέτοιων μνημονιακών μέτρων αυξήσεως των ορίων ηλικίας έχει κρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας λίγο παλιότερα στη περίπτωση του πρέσβη Παναγιώτη Μακρή, ο οποίος επέτυχε και την επιστροφή του στην επετηρίδα – προσέθεσε μάλιστα στα αρκετά παρατσούκλια του αυτό του «Λαζάρου».
Το κύριο όμως θέμα είναι πολιτικό.
Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί μια ευνοϊκότερη πλέον ρύθμιση πρόωρης συνταξιοδότησης για το ΥΠΕΞ όταν στο λοιπό δημόσιο θα ισχύουν άλλα.
Για ποιό λόγο π.χ. ο κλητήρας στο Υπουργείο Οικονομικών να αφυπηρετεί στα 67, ενώ ο κλητήρας του ΥΠΕΞ με 35ετία στα 62;
Και το κυριότερο, πώς είναι δυνατόν να διατηρηθούν ρυθμίσεις που οδηγούν σε δυσμενείς συνταξιοδοτικές συνέπειες τους υπαλλήλους του ΥΠΕΞ.
Κοινώς, μιλάμε για μια άλλη κατάσταση που θα επηρεάσει όλες τις εσωτερικές ισορροπίες στο ΥΠΕΞ.
Η μάχη για τα πόστα θα γίνει πλέον οξύτερη, ενώ οι πιέσεις των νεωτέρων πρέσβεων να λάβουν άμεσα πόστο θα γίνουν εντονότερες, αφού οι παλιότεροι κερδίζουν αρκετά χρόνια ακόμα στην υπηρεσία και άρα ακόμα ένα πόστο για το μέλλον…
***
Ενδιαφέρον είναι και το νέο σύστημα αξιολόγησης που εισάγεται στον ίδιο νόμο και που ως αντικειμενικότερο είναι βέβαιο πως θα ωφελήσει το ΥΠΕΞ.
Εμπνευσμένο από τα ισχύοντα στη Γαλλία και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς δεν βλέπει κανείς το λόγο να μην εφαρμοστεί και στο ΥΠΕΞ – εκτός ίσως από το ότι θα περιοριστεί η αυθαιρεσία κάποιων γνωστών «παράξενων πρέσβεων».
***
Από τον κ. Christos Athanasopoulos κάτοικο Καναδά λάβαμε μακροσκελές email με δημοσιεύματα σε βάρος του γενικού προξένου στο Τορόντο κ. Αλέξανδρου Ιωαννίδη, ΣΠΑ΄, ορισμένα από τα οποία αφορούν τις σχέσεις με την τοπική ομογένεια, κάποιο όμως αφορά την υποτιθέμενη εκ μέρους του αποτροπή υποψηφίων για θέση επιτοπίου προσωπικού υπέρ συγκεκριμένης υποψήφιας η οποία και προσελήφθη.
Καθώς δεν έχουμε σφαιρική και αντικειμενική άποψη επί του θέματος δεν προβαίνουμε στη δημοσίευση της εν λόγω επιστολής.
Έχουμε άλλωστε πικρά πείρα των καταγγελιών από την ομογένεια σε βάρος των προξενικών αρχών της χώρας μας. Αναμένουμε όμως τυχόν απάντηση εκ μέρους του γενικού προξενείου.
***
Στο θέμα Μπόργιανς τώρα, οι εξελίξεις της προηγούμενης βδομάδας δικαίωσαν πλήρως όσα γράψαμε.
Στο από 26.2.2016 σημείωμα του κ. Μπόργιανς που κατέθεσε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή (διαβάστε εδώ) γίνεται λόγος για CD με στοιχεία φορολογουμένων που προσφέρθηκε προς αξιοποίηση στην ελληνική πλευρά ώστε να φτιάξει τη δική της λίστα.
Επίσης, αντίθετα με τα όσα αναφέρονται στα έγγραφα του Γενικού Προξενείου Ντύσσελντορφ που κατατέθηκαν στη Βουλή, ο κ. Μπόργιανς κάνει λόγο για «επανειλημμένες» συνομιλίες επί του θέματος με τον κ. Πλεξίδα.
Τούτο είναι ένα σημείο που πρέπει να διερευνηθεί, ιδίως ως προς το εάν κάποιες από της συνομιλίες είχαν προηγηθεί της ενημερώσεως που έδωσε ο κ. Πλεξίδας στη πρεσβεία Βερολίνου.
Ένα άλλο σημείο προς διερεύνηση είναι το κατά πόσο το θέμα του CD αποτελούσε θέμα των συνομιλιών που είχε ως συντονιστής της ελληνογερμανικής εταιρικής σχέσης από το Φθινόπωρο του 2012 ο κ. Παπασταύρου.
Το τι έκανε στο πλαίσιο των συνομιλιών του ο κ. Παπασταύρου δεν ήταν σε γνώση ούτε του ΥΠΕΞ ούτε της πρεσβείας Βερολίνου.
Επίσης, διατηρούνται πολλά ερωτήματα ως προς το βαθμό της εμπλοκής του τότε διευθυντή του Διπλωματικού Γραφείου Πρωθυπουργού κ. Σταύρου Βασιλόπουλου, πρέσβη, στην όλη υπόθεση.
Το ότι πάντως κάτι δεν πάει καλά φάνηκε και από τις στα όρια της κοροϊδίας της νοημοσύνης δηλώσεις του κ. Κουμουτσάκου που ως τέως διπλωματικός υπάλληλος είναι σε γνώση των διαδικασιών του ΥΠΕΞ.
Κατά πολλούς μέσα στο ΥΠΕΞ, η στάση του κ. Κουμουτσάκου συνδέεται και με την εμφάνιση στο πλευρό της κας Μπακογιάννη πλην των τέως γενικών γραμματέων Αριστείδη Αγαθοκλή (που μέχρι πρόσφατα αποτελούσε μαζί με τους πρέσβεις κ.κ. Γιώργο Κακλίκη και Αλέξανδρο Μαλλιά το διπλωματικό team του ΠΟΤΑΜΙΟΥ) και Γιώργου Σαββαΐδη (ο τελευταίος αναλαμβάνει στο μεταξύ συντονιστής ειδικής επιτροπής στη ΝΔ με θέμα την αξιοπιστία), του τέως πρέσβη στην Άγκυρα κ. Ξύδα (τέως υποψήφιου Δημάρχου Λέσβου) και του τέως γενικού γραμματέως πρέσβη κ. Αναστάση Μητσιάλη.
Ο τελευταίος αποτελεί μαζί με το γαμπρό του πρέσβη κ. Πισπινή (ανακληθέντα ως πρέσβη εκ προσωπικοτήτων για θέματα ελληνοτουρκικού διαλόγου επί κ. Σαμαρά) και το κ. Βασιλόπουλο, την λεγόμενη «ομάδα των Αιγυπτιωτών» που κυριάρχησε στο ΥΠΕΞ τα τελευταία χρόνια (σε αυτήν ανήκε, λέγεται, και ο πρέσβης κ. Παναγιώτης Μακρής, που όμως δεν ενδιαφερόταν ποτέ για την απόκτηση εσωτερικής επιρροής στο ΥΠΕΞ), παρά τις αρκετές αντιθέσεις που υπήρξαν μεταξύ των μελών της σε θέματα εξωτερικής πολιτικής (ο κ. Βασιλόπουλος λέγεται π.χ. ότι βλέπει πάντα με υποψία την ελληνοισραϊληνή προσέγγιση και παραμένει φιλοάραψ).
Η επιθετικότητα Κουμουτσάκου αποσκοπεί λοιπόν, κατά τους συνωμοσιολόγους του ΥΠΕΞ, όχι τόσο να καλύψει το κ. Σαμαρά, που ούτως ή άλλως είναι πολύ αμφίβολο αν είχε πλήρη γνώση της υπόθεσης, αλλά το κ. Βασιλόπουλο και ένα ολόκληρο σύστημα στο ΥΠΕΞ. Ίδωμεν. Είτε με ΕΔΕ είτε με εξεταστική των πραγμάτων επιτροπή.
Όσο για την ουσία της υποθέσεως, αυτή κρύβεται ίσως στο λόγο της συγκρούσεως μεταξύ Σόιμπλε και Μπόργιανς που συνίσταται ότι μετά την αγορά του CD από τις υπηρεσίες της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας παρατηρήθηκε μετακίνηση κεφαλαίων από τις ελβετικές τράπεζες προς τις χώρες της ΝΑ Ασίας (Σιγκαπούρη κυρίως).
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες καταθέτες έχουν στραφεί στις τράπεζες των χωρών αυτών. Η λίστα Μπόργιανς αποτελεί λοιπόν σημαντικό χαρτί στην αναζήτηση των εν λόγω κεφαλαίων….
***
Βαριά τα σύννεφα πάνω από την πάλαι ποτέ κραταιά Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με τις κατά καιρούς ονομασίες της.
Είναι λυπηρό, που ακόμη και τώρα, τα στελέχη της επιρρίπτουν σε άλλους, -συγκεκριμένα, κατά την παρούσα περίοδο, στον δικό τους «κύκλο των Αλεξανδρινών»- τον ψόγο και το ανάθεμα για τα δεινά της.
Πλήν όμως, εκτός του ότι αυτό δεν είναι ακριβές, είναι και άδικο. Μπορεί ακόμη και τώρα, οι Αλεξανδρινοί να λογομαχούν μεταξύ τους, για το αν η έλλειψη διάθεσης για συντεταγμένο integration ήταν η αιτία της παρακμής της άλλοτε ακμάζουσας παροικίας.
Ωστόσο, όσοι έχουν ρίζες και σε άλλους, πλην Αιγύπτου, τόπους χαμένης δόξας, επί παραδείγματι στην Σμύρνη και στην Πόλη, μπορούν να τους βεβαιώσουν πως είναι ώρα να πάψουν να θρηνούν. Αλλού βρίσκεται η αιτία της κακοδαιμονίας τους.
Δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει ότι η ενσωμάτωση δεν ήταν το δυνατό τους σημείο, -ενδεχομένως και εξ ου να απέτυχαν να διακριθούν για τη συμμετοχή τους σε άλλες συλλογικότητες, όπως είναι εν προκειμένω, η ΕΣΗΕΑ, η ΕΝΑΤ κ.ο.κ. Αλλά, εν πολλοίς, ούτε και σε αυτό φέρουν ακαιρέα την ευθύνη.
Η ΕΣΗΕΑ δεν θεωρούσε ποτέ τη Γραμματεία πεδίο ενδιαφέροντος λόγω ιδεοληψίας περί “κρατικοδίαιτων” δημοσιογράφων.
Επειδή άλλωστε όλα τα υπόλοιπα μέλη της ήταν αμέτοχα του πάρτι και αδιάφθορα, φαίνεται ότι δειλά-δειλά και ελλείψει μέσων ή και διάθεσης για το ξεκαθάρισμα του αρχείου των μελών της από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, θα το πράξουν οι Αστυνομικές Αρχές.
Τουλάχιστον στη συνείδηση της κοινής γνώμης, αν όχι στο ίδιο το αρχείο.
Εξεπλάγη μήπως κανείς, στο άκουσμα της είδησης ότι υπάρχουν εκδότες και δημοσιογράφοι που επιδίδονται σε εκβιασμούς;
***
Στο μεταξύ η Ένωση Ακολούθων Τύπου (ΕΝΑΤ) διαλύεται στα εξ ων… Πληθαίνουν ήδη τα κρούσματα αιτήσεων διαγραφής από το Ταμείο Αλληλοβοήθειας.
Για τους μη γνωρίζοντες, πρόκειται περί μιας οντότητας στην οποία συμμετέχουν όσοι βρίσκονται σε υπηρεσία στο εξωτερικό, προκειμένου να δίδεται ένα βοήθημα σε όσους βρίσκονται στο εσωτερικό (αντίστοιχο της επιτροπής του 8% στο ΥΠΕΞ).
Οι πρωτεργάτες των τελευταίων μετακινήσεων, μεταξύ των οποίων εις εκ των συντακτών του νόμου που εφαρμόστηκε στις μετακινήσεις του περασμένου Ιουλίου (πραγματικό πογκρόμ με μετακινήσεις 40 και πλέον υπαλλήλων), τρεις μήνες πριν καν αυτός δημοσιευθεί σε ΦΕΚ (!), καθώς και πρώην πρόεδρος της ΕΝΑΤ (!) αποχωρούν από το ταμείο.
Δεν επιθυμούν να συνδράμουν τους συναδέλφους τους στο εσωτερικό, ενώ ωφελήθηκαν οι ίδιοι.
Μπορεί να γνωρίζουν κάτι που οι υπόλοιποι δεν γνωρίζουν. Υποθετικά μιλώντας, εντός ολίγου, μπορεί να μην υπάρχει ΕΝΑΤ ή γραφεία τύπου εξωτερικού….
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν προσπαθούν να ωφεληθούν τα μέγιστα, όσο ακόμη υπάρχουν.
Ο εις εκ των Αλεξανδρινών, λένε οι κακές γλώσσες, φωτογραφίζεται σε μια εκ των διατάξεων της τροπολογίας που κατατέθηκε και ψηφίσθηκε προσφάτως στο λεγόμενο νομοσχέδιο για το «παράλληλο πρόγραμμα» (στη πραγματικότητα ένα πολυνομοσχέδιο).
Μπορεί ο πρόσφατος ν. 4339 να δημοσιεύθηκε στο τέλος Οκτωβρίου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επειδή ο εις εκ των συντακτών του, νομοθέτησε με βάση το βιογραφικό του, ανακαλύπτουν συνεχώς … τρύπες.
Μεταξύ άλλων, ανακάλυψαν ότι δεν μπορούν οι Γραμματείς Επικοινωνίας Α΄, να προΐστανται γραφείων Β΄ Τάξεως.
Κατέθεσαν, λοιπόν σχετική τροπολογία… Εξυπηρετήθηκαν έτσι άμεσα ημέτεροι, μεταξύ των οποίων και γραμματέας που μετακινήθηκε σε άλλο πόστο επειδή παρενοχλούσε τον πρέσβη της με υβριστικά sms και που έγινε διευθύνουσα αφού φαγώθηκε η προϊσταμένη της στο νέο πόστο.
Φυσικά από προστατευόμενη του «θείου Χρύσανθου» έγινε pet των συμβούλων του νυν γενικού γραμματέα.
***
Με τροπολογία κάλυψαν και την εξαίρεση από το ανώτατο όριο παραμονής σε θέση εξωτερικού, για όσους ομιλούν την αραβική και την κινεζική. Εδώ, μας λένε κάποιοι κακεντρεχείς, φωτογραφίζεται ο ένας από την παρέα των Αιγυπτιωτών.
Αλλά, όπως ήδη αναφέρθηκε, οι μη κακεντρεχείς και καλοπροαίρετοι, υποστηρίζουν ότι δεν είναι γι’ αυτόν η εξαίρεση, επειδή επιθυμεί να συνυπηρετήσει με τη σύζυγό του.
Επομένως, δεν φωτογραφίζεται εκεί αλλά σε άλλη διάταξη της τροπολογίας, με την οποία παραμένουν όσοι έχουν συμπληρώσει τα προβλεπόμενα όρια μέχρι την 31 Ιουλίου 2016.
Αυτή η συγκεκριμένη διάταξη, παρείσφρησε για να καλύψει όλα τα καλά παιδιά, που πρέπει να έχουν δικαίωμα να λάβουν μέρος στη διαδικασία “επιλογής” όσων μετακινηθούν εντός του τρέχοντος έτους.
***
Και βεβαίως, για να μην ανησυχούν, οι διορισμοί στο νέο Υπηρεσιακό Συμβούλιο έγιναν ήδη.
Μπορεί οι αιρετοί να υποχρεώνονται σε παραίτηση από τη θέση τους στο Υπηρεσιακό στην περίπτωση που μετακινηθούν από τη Συγγρού στο Σύνταγμα (ναι έγινε και αυτό, αφού ανάγκασαν το μόνο μέλος του υπηρεσιακού που αντιστάθηκε σθεναρά στο πογκρόμ του καλοκαιριού να παραιτηθεί γιατί αποσπάσθηκε στο ΥΠΕΞ), αλλά για τους διορισμένους δεν υπάρχει πρόβλημα.
Μπορούν να υπηρετούν και στην αλλοδαπή (διότι και αυτό έγινε: για πρώτη φορά ορίσθηκε μέλος στο υπηρεσιακό η τέως διευθύντρια προσωπικού που εισηγήθηκε τις μεταθέσεις του περασμένου καλοκαιριού και που τοποθετήθηκε η ίδια στο Παρίσι). Αλήθεια, τα έξοδα μετακίνησή τους, θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό της Γραμματείας ή θα είναι προϊόν αυτοθυσίας για την υπηρεσία;
***
Εν κατακλείδι, απ’ ότι φαίνεται, η ΓΓΕΕ ξεδοντιάζεται και από ακολούθους και από δημοσιογράφους. Παραμένουν μόνον όσοι έχουν “δόντι” και όσοι υπηρέτησαν το “οδόντα αντί οδόντος”. Που είναι οι καιροί των δημιουργικών διαφωνιών περί επικοινωνίας, δημόσιας διπλωματίας και επικοινωνιακής πολιτικής. Κρίμα….