Όταν βλέπει κάποιος αυτή την φωτογραφία της Ομοσπονδίας Βόλλεϋ του Ιράν δεν γίνεται να μην αναρωτηθεί:
α) Οι αθλήτριες της φωτογραφίας επέλεξαν μόνες τους να παίζουν το αγαπημένο τους άθλημα με το μειονέκτημα αυτής της άβολης στολής;
β) Αν δεν το επέλεξαν ποιος επιβάλλει τον περιορισμό τους, να παιδεύονται αντί να βοηθιούνται να αναπτύξουν την κλίση τους;
γ) Πώς γίνεται ενώ τους επιτρέπεται να παίζουν το άθλημα που αγαπούν, την ίδια στιγμή να τους απαγορεύεται να το παρακολουθήσουν αν παίζεται από άντρες;
δ) Το πώς είναι ντυμένες ως αθλήτριες ενδιαφέρει ή όχι όλους εμάς; Ενδιαφέρει ή όχι τους διεθνείς φορείς του αθλητισμού;
ε) Και τελικά αυτοί οι περιορισμοί αυτών των αθλητριών της φωτογραφίας είναι υπόθεση και δική μας; Έχουμε όλοι οι υπόλοιποι μια ευθύνη για αυτό; Πρέπει κι εμείς να μείνουμε σιωπηλοί ή όχι στην έλλειψη ελευθερίας που προδίδει η φωτογραφία;
στ) Και συνακόλουθα πρέπει αυτές οι ίδιες οι αθλήτριες να έχουν την ευκαιρία να μας πουν τι θέλουν; Έχουν δικαίωμα να αγωνιστούν όπως αυτές επιλέγουν (μέσα πάντα σε ένα διεθνώς αποδεκτό κανόνα) χωρίς άλλους μη αθλητικούς περιορισμούς; Κι αυτό τους το δικαίωμα ποιος θα το υπερασπιστεί; Πρέπει να βρεθεί κάποιος εντός ή εκτός αυτής της ομοσπονδίας;
Όλοι συμφωνούμε ότι ο αθλητισμός αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο που πρεσβεύει βασικές αρχές στον τρόπο που ζούμε.
Κι όμως όλες αυτές οι ευγενείς αρχές παραβιάζονται βάναυσα όταν έρχεται η γυναίκα στο προσκήνιο σε χώρες όπως το Ιράν, η Σ. Αραβία, η Λιβύη κ.λπ. και σίγουρα σε περιοχές του ISIS.
Αναφέρθηκα στην φωτογραφία αυτήν με τα αισθήματα και τα ερωτήματα που δημιουργεί μόλις την αντικρίσεις γιατί πολύ εύκολα μπορεί ο καθείς να αντιληφθεί την διείσδυση των αρχών μιας υπερυσυντηρητικής και ακραία ερμηνείας του Κορανίου σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας των γυναικών στον ισλαμικό κόσμο και πως αυτές οι αντιλήψεις μπορούν να οδηγήσουν σε καταστάσεις που ζούμε αυτόν τον καιρό με πρωταγωνιστές τους τζιχαντιστές.
Κάποιοι θα σπεύσουν να αναρωτηθούν, πώς είναι δυνατόν να συγκρίνω αυτές τις δυο καταστάσεις. Ως απάντηση θα σας δώσω ένα αγαπημένο μου ποίημα:
“Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα. Δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα. Δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα. Δεν ήμουν Εβραίος. Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα, Δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει…
Γιά σένα που νομίζεις.. ότι η δική σου σειρά δε θα φτάσει ποτέ.. ότι επειδή ακόμη δε χρειάστηκε να πας στο νοσοκομείο και να σε διώξουν γιατί δεν έχεις λεφτά.. Οτι επειδή ακόμη έχεις ένα πιάτο φαί, δε θα στο πάρουν. Οτι ακόμη δε σου πήραν το σπίτι του πατέρα σο υ για χρέη στο Δημόσιο, θα τη γλυτώσεις . Οτι επειδή το παιδί σου ακόμη είναι στο σχολείο, θα συνεχίσει.. . Οτι η ζωή σου δεν επηρεάζεται από εκείνη του διπλανού σου..”.
Ας γυρίσουμε όμως στο Κοράνι.
Στο Κοράνι, λοιπόν, είναι έκδηλη η μονομέρεια υπέρ των ανδρών και η υποτίμηση της γυναίκας.
“Οι άνδρες είναι ανώτεροι των γυναικών, ένεκα της ιδιότητος δι’ ής ο Θεός ύψωσε τους μεν επι των δε, και διότι οι άνδρες προικίζουσι τας γυναίκας εκ του πλούτου αυτών” (4:38).
Η όλη δομή και φύση της ισλαμικής κοινωνίας και η θέση της γυναίκας καθορίζονται από την Σαρία. Η Σαρία προβλέπει μόνον τον οικιακό βίο για την γυναίκα.
Η αποστολή της βρίσκεται κυρίως στο σπίτι και την ανατροφή των τέκνων του ανδρός της, καθώς η ισλαμική οικογένεια έχει αυστηρά ανδροκρατούμενη γραμμή.
Η γυναίκα είναι “περιουσία” του άνδρα. Για τον άνδρα φανατικό μουσουλμάνο ο Αλλάχ έπλασε τους άνδρες να στηρίζουν δυναμικά το τζιχάντ και τις γυναίκες να γεννούν παιδιά.
Το καλύτερο πράγμα για έναν άνδρα είναι το τζιχάντ και το καλύτερο για μια γυναίκα είναι να αποτελεί παραδειγματική μητέρα και να μεγαλώνει τα παιδιά της στον δρόμο του Αλλάχ.
Ένα άλλο σημείο που θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε την άθλια και κτηνώδη μεταχείριση των γυναικών που συλλαμβάνονται όπου προελαύνει το ISIS, είναι αυτό που αναγνωρίζει την δουλεία για τον εχθρό – αιχμάλωτο πολέμου, για τον άπιστο.
Προς αποφυγήν οποιασδήποτε παρεξηγήσεων θα ήθελα στο σημείο αυτό να υπογραμμίσω ότι η ιστορία του Ισλάμ μπορεί να είναι μια πορεία βιαιοτήτων και ποταμών αίματος η οποία γεννήθηκε μέσα από σκληρές εμφύλιες συγκρούσεις στην Χερσόνησο της Αραβίας και εξαπλώθηκε με αιματηρούς πολέμους.
Μπορεί να είναι βουτηγμένη στο αίμα δεν είναι όμως μια βίαιη θρησκεία που προπαγανδίζει την σκληρότητα και την σύγκρουση.
Οι αλλαγές όμως που σημειώνονται στον ισλαμικό κόσμο και απειλούν τους παραδοσιακούς δεσμούς φέρνουν στην επιφάνεια ακραία στοιχεία που έχουν πάρει την πρωτοβουλία και ηγούνται των εξελίξεων. (αυτό όμως είναι θέμα για ένα άλλο άρθρο)
Ας γυρίσουμε λοιπόν στην πολλαπλή κακοποίηση της γυναίκας σε αυστηρό μουσουλμανικό περιβάλλον το οποία ο ανεπτυγμένος κόσμος, οι διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΗΕ ανέχονται χωρίς να κάνουν τίποτα,καθώς οι χώρες αυτές,είναι μέλη του.
Έτσι λοιπόν οι τζιχαντιστές ερμηνεύοντας το Κοράνι με τρόπο που ικανοποιεί τα πιο άγρια και πρωτόγονα ένστικτα του ανθρώπου συλλαμβάνουν τις “άπιστες” και τις πωλούν σαν σκλάβες του σεξ αφού πρώτα τις έχουν οι ίδιοι κακοποιήσει σεξουαλικά.
Γυναίκες και παιδιά ηλικίας ακόμη και 9 ετών πωλούνται σε μεμονωμένους άνδρες ή κρατούνται σε σπίτια ανδρών του Ισλαμικού Κράτους και βιάζονται μαζικά από μαχητές όταν επιστρέφουν από τη γραμμή του πυρός.
Συγκλονιστικές μαρτυρίες γυναικών που έπεσαν θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης του ΙSIS αποκαλύπτουν την ασύλληπτη ωμότητα και φρίκη με την οποία οι τζιχαντιστές επιβάλλουν καθεστώς τρόμου στον γυναικείο πληθυσμό της Μέσης Ανατολής που καταλαμβάνουν.Σοκάρουν οι μαρτυρίες για σαδιστικές σεξουαλικές πράξεις.
Η εντεταλμένη του ΟΗΕ για ζητήματα σεξουαλικής βίας, Ζαΐναμπ Μπανγκούρα επιβεβαίωσε τις τιμές που κυκλοφορούν σχετικά με την πώληση των κοριτσιών στους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 124 δολάρια για μια έφηβη και φθάνουν μέχρι τα 165 δολάρια για ένα κορίτσι από ενός μέχρι εννέα ετών…
Τα κορίτσια αρχικά “προσφέρονται” στους επικεφαλής του ISIS, έπειτα πωλούνται σε ξένους μαχητές ή ευκατάστατους άνδρες από χώρες της Μέσης Ανατολής και στη συνέχεια προσφέρονται και πάλι στους τζιχαντιστές σε χαμηλότερη τιμή.
Ιδιαίτερα στο στόχαστρο βάζουν τις γυναίκες της μειονότητας των Γιαζίντι, οι οποίες βιάζονται, υποδουλώνονται, εκπορνεύονται και εξωθούνται σε σεξουαλικές πράξεις ακραίας βαναυσότητας.
Μάλιστα μια γυναίκα τζιχαντιστή ανέλυσε πρόσφατα στο περιοδικό προπαγάνδας του ΙΚ «Dabiq» πως ο βιασμός γυναικών Γεζίντι θεωρείται αποδεκτός, επειδή «συγχωρείται από το Κοράνι».
“Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε τη νοοτροπία των ανθρώπων που διαπράττουν τέτοια εγκλήματα”, σχολίασε η Ζαΐναμπ Μπανγκούρα και περιέγραψε τη διαδικασία που ακολουθεί το Ισλαμικό Κράτος για την εκμετάλλευση των κοριτσιών:
“Αφού επιτεθούν σε ένα χωριό, οι άνδρες του Ισλαμικού Κράτους χωρίζουν τις γυναίκες και τους άνδρες και στη συνέχεια εκτελούν τα αγόρια και τους άνδρες άνω των 14 ετών. Μετά διαχωρίζουν τις μητέρες από τις γυναίκες, γδύνουν τα κορίτσια και εξετάζουν αν είναι παρθένες, το μέγεθος του στήθους τους και την ομορφιά τους. Οι νεαρότερες και αυτές που θεωρούν ομορφότερες παρθένες πετυχαίνουν υψηλότερες τιμές και αποστέλλονται στη Ράκα, προπύργιο του ΙΚ”.
Μια γυναίκα Γεζίντι που κατάφερε να δραπετεύσει από τα σκλαβοπάζαρα είπε στο CNN:
“Ξεχωρίζουν κάθε φορά 50 από εμάς και μας βάζουν σε σειρές των 10. Μας λένε να μην κουνηθούμε και να μην κλάψουμε, αλλιώς θα μας χτυπήσουν. Οι άνδρες έρχονται και περιγράφουν πώς θέλουν να είναι το κορίτσι που θα πάρουν και στη συνέχεια επιλέγουν”.
Η Ζαΐναμπ Μπανγκούρα εξήγησε ότι η επιλογή των κοριτσιών που θα ικανοποιήσουν τα γούστα των κατακτητών ακολουθεί μια ιεραρχία:
“οι σεΐχηδες επιλέγουν πρώτοι, στη συνέχεια οι εμίρηδες και μετά οι μαχητές. Συνήθως παίρνουν τρία με τέσσερα κορίτσια ο καθένας και τα κρατάνε για περίπου έναν μήνα και όταν βαρεθούν μια κοπέλα, τη στέλνουν πίσω στην αγορά. Στα σκλαβοπάζαρα οι αγοραστές κάνουν μεγάλα παζάρια και ρίχνουν τις τιμές υποτιμώντας τα κορίτσια λέγοντας ότι είναι άσχημες ή ότι έχουν μικρό στήθος”.
Πώς αντιδρά το ISIS σε αυτήν την κατάσταση;
Καταρχάς, σύμφωνα με το Reuters, σύστησε υπηρεσία λαφυραγώγησης για τη διαχείρηση της δουλείας!
Και δεύτερον, εξέδωσε έναν λεπτομερή κανόνα για το πώς οι ιδιοκτήτες σκλάβων πρέπει να συνευρίσκονται σεξουλικά μαζί τους!
Οι οδηγίες αυτές αποτελούν μια φετφά, δηλαδή θρησκευτικό διάταγμα με το οποίο η οργάνωση προσπαθεί να ερμηνεύσει ή να παρερμηνεύσει με τον δικό της μισαλλόδοξο, ρατσιστικό και βάρβαρα πρωτόγονο τρόπο στίχους απο το Κοράνι.
Το ISIS αποτελεί την πλέον ακραία σαλαφιστική, φονταμεταλιστική εκδοχή του σουνιτικού Ισλάμ και, κατά κάποιον τρόπο, μετεξέλιξη της Al Qaeda μακράν όμως πιο οργανωμένο, συγκροτημένο, μαζικό, δυναμικό και αξιόμαχο μόρφωμα απ’ όσα κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί.
Είναι ανάγκη πλέον η διεθνής κοινότητα να αντιδράσει. Θα τολμούσα να πω να αντιδράσει δυναμικά. Ο κίνδυνος αυτής της λαίλαπας δεν γνωρίζει σύνορα.
Δεν γνωρίζει λαούς, κράτη, αξίες.
Είναι εξίσου αναγκαίο όμως να αντιδράσει και το μετριοπαθές Ισλάμ σε αυτόν τον πόλεμο. Σε αυτήν τη βαρβαρότητα. Να καταγγείλει,να απομονώσει και να καταδιώξει τους αιμοσταγείς μακελάρηδες του ISIS καταδεικνύοντας πως η πεμπτουσία της θρησκείας αυτής είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τις φρικαλέες πρακτικές των τζιχαντιστών αλλά και άλλων ακροτήτων.