Άρθρο γνώμης στην εθνοϊσλαμιστική λαϊκίστικη ερντογανική εφημερίδα «Yeni Şafak» με τίτλο «Από την Κομοτηνή στο Kırcaali (σ.σ. πόλη στην βουλγαρική επικράτεια) Ποιος μπορεί να χαράξει τα σύνορα στη γεωγραφία της καρδιάς μας;» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε θέματα αμοιβαιότητας των μειονοτήτων που διαβιούν σε Ελλάδα και Τουρκία, θίγοντας θέματα όπως η εκλογή Οικουμενικού Πατριάρχη και επαναλειτουργίας της Σχολής της Χάλκης.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στο κείμενο οι δύο πόλεις, Κομοτηνή και Kırcaali, αναφέρονται ως πρώην εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Στο δημοσίευμα, το οποίο υπογράφει ο πρώην βουλευτής του ισλαμιστικού κόμματος ΑΚ, Mehmet Metiner, με αφορμή πρόσφατη επίσκεψή του στην Κομοτηνή όπου συναντήθηκε με τον Γενικό Πρόξενο της Τουρκίας, Aykut Ünal, με μέλη της εκεί μουσουλμανικής (σ.σ. «τουρκικής» στο κείμενο) μειονότητας αναφέρεται και στη συνάντησή του με τον εκλεγμένο μουφτή, όπως ονομάζει τον ψευδομουφτή:
«Ο εκλεγμένος μουφτής της τουρκικής μειονότητας (sıc), ο σεβαστός λόγιος İbrahim Şerif, είναι ένα θρυλικό όνομα.
»Παρά την προχωρημένη ηλικία του, είναι πνευματικά ζωντανός.
»Θαύμασα την αποφασιστικότητα και τον ενθουσιασμό του για τον αγώνα.
»Είναι φυσικά μεγάλη τιμή για μένα να τον συναντήσω.
»Είναι το σύμβολο του έντιμου τουρκοϊσλαμικού αγώνα».
Συνεχίζει επισημαίνοντας: «Η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα που ζει στην Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.
»Η εκλογή του αρχιμουφτή και του μουφτή έχει μετατραπεί σε γάγγραινα.
»Από τη μία πλευρά υπάρχουν μουφτήδες που διορίζονται με την ελεύθερη εκλογή της μειονότητας και από την άλλη υπάρχουν μουφτήδες που διορίζονται από την ελληνική κυβέρνηση αλλά δεν γίνονται αποδεκτοί από τη μειονότητα.
»Το πρόβλημα αυτό αποτελεί ένα σοβαρό πεδίο σύγκρουσης.
»Οι προηγούμενες συνθήκες (της Αθήνας το 1913 και της Λωζάνης το 1923) (σ.σ. η παρένθεση ανήκει στο κείμενο) είναι γεμάτες νομικές ασάφειες.
»Η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να περιορίζει αυθαίρετα τα δικαιώματα της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας σε θέματα που δεν εμπεριέχουν νομική σαφήνεια. Όπως ο διορισμός των μουφτήδων.
»Οι εκλεγμένοι Μουφτήδες κηρύσσονται παράνομοι και υπόκεινται σε διώξεις.
»Η μείωση του αριθμού των μειονοτικών σχολείων και η παρέμβαση στην εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας επίσης».
Επιχειρώντας μια σύγκριση με την ελληνική μειονότητα στην Τουρκία ο αρθρογράφος τονίζει:
«Ωστόσο, στην Τουρκία, ο Πατριάρχης που εκλέγεται από την ρωμαίικη μειονότητα (σ.σ. προφανώς αναφέρεται στην Ιερά Σύνοδο) αναγνωρίζεται από την κυβέρνηση.
»Οι περιουσίες των μειονοτικών ιδρυμάτων στην Τουρκία τους ανήκουν.
»Τα μειονοτικά σχολεία είναι επίσης ελεύθερα και διαδεδομένα σε βαθμό ασύγκριτο με την Ελλάδα».
Το Tribune λέει: Είναι αρχιψεύταρος νεο-οθωμανός: Πρώτον, οι μουφτήδες ΔΕΝ είναι ιερατείο αλλά ιεροδικαστές. Οι δικαστές διορίζονται από το κράτος τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Τουρκία. Ναι, οι μουφτήδες στην Τουρκία διορίζονται από το κράτος. Δεν υπάρχει καμία εξομοίωση, καμία αμοιβαιότητα, μεταξύ χριστιανικού ορθόδοξου ιερατείου και μουσουλμανικού δικαστηρίου. Είναι δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Επίσης, στη Συνθήκη της Λωζάνης η μειονότητα στη θράκη αναφέρεται σαφώς ως θρησκευτική, «μουσουλμανική μειονότητα», ότι εθνική. Δεν υπάρχει τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα. Άρα, ποιος παραβιάζει τις συνθήκες που υπέγραψε; Η Τουρκία! Η Τουρκία δεν τιμά καμία υπογραφή της.
Θεολογική Σχολή της Χάλκης
Εκφράζοντας την άποψή του για το θέμα επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ο πρώην ισλαμιστής βουλευτής υπογραμμίζει την εφαρμογή αμοιβαιότητας ως πλαίσιο για τη λειτουργία της:
«Κατ’ αρχήν, είμαι ένα άτομο που υπερασπίζεται την ελευθερία της θρησκείας και των πεποιθήσεων μέχρι τέλους.
»Σε αυτό το πλαίσιο, δεν βλέπω κανένα κακό στο άνοιγμα μιας Θεολογικής Σχολής.
»Ωστόσο, δεδομένου ότι το θέμα αυτό είναι ένα μειονοτικό θέμα που πλαισιώνεται από τη Λωζάνη, θεωρώ απαραίτητο να επιδιωχθεί εδώ η αρχή της αμοιβαιότητας.
»Προτείνω ότι η αρχή της αμοιβαιότητας θα πρέπει να εφαρμοστεί αυστηρά όχι μόνο για τη Σχολή αλλά και για άλλα μειονοτικά σχολεία.
»Θεωρώ απαραίτητο για την επίλυση των προβλημάτων να υπάρχει στην Τουρκία η ίδια πρακτική που υπάρχει στην Ελλάδα για τα τουρκικά μειονοτικά σχολεία, να εφαρμοστεί στα μειονοτικά σχολεία της Τουρκίας με τους ίδιους κανονισμούς των εν λόγω σχολείων στην Ελλάδα, δηλαδή να εφαρμοστεί στην πράξη η αρχή της αμοιβαιότητας.
»Διαφορετικά, εμείς οι ίδιοι θα έχουμε την υποχρέωση να προετοιμάσουμε το έδαφος για τη διαμόρφωση ενός εδάφους όπου οι Τούρκοι αδελφοί μας, τους οποίους αφήσαμε ορφανούς και ορφανές εκεί, θα χάσουν με τον καιρό τόσο την τουρκικότητα όσο και τη μουσουλμανικότητα τους», καταλήγει το άρθρο γνώμης.
Πρόκειται περί μισαλλόδοξης κι άρρωστης ρητορικής, γεμάτης ψέματα και φτηνή προπαγάνδα που απευθύνεται σε όχλο και όχι σε πολίτες.
Το Τουρκικό Ζήτημα αποτελεί διαρκή απειλή για την ειρήνη και τη συνανάπτυξη των λαών της Ανατολικής Μεσογείου, διαρκή απειλή για τους αρχαίους λαούς της περιοχής, Έλληνες, Ισραηλίτες, Κούρδους, Ασσύριους, Αρμένιους και Άραβες.
Όσο η πολυεθνική και πολυφυλετική Τουρκία παραμένει ενιαία, όλος ο δυτικός πολιτισμός στην κοιτίδα του απειλείται με εξάλειψη.