Kάτι φαίνεται να έχει αλλάξει δραματικά σε ό,τι αφορά το φρόνημα των Ελλήνων πιλότων και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την όλη κατάσταση.
Η αίσθηση ότι οι ισορροπίες αλλάζουν υπέρ των ελληνικών φτερών, με τα Rafale και τα Viper να δημιουργούν νέα δεδομένα, έχει ρίξει στα τάρταρα το ηθικό των πιλότων της απέναντι πλευράς.
Οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζουν καθημερινά ένα νέο «παιχνίδι» των Ελλήνων συναδέλφων τους.
Σε συνέντευξή του στην τουρκική εφημερίδα Μιλιέτ, ο απόστρατος αντιστράτηγος της τουρκικής Αεροπορίας, Ερντογάν Καρακούς, παραπονέθηκε ότι οι Έλληνες πιλότοι είναι πλέον αρκετά «προκλητικοί».
Όπως λέει σε συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα, τα ελληνικά αεροσκάφη όταν κλειδώσουν τον στόχο, στέλνουν ένα μήνυμα που λέει:
«Είσαι κλειδωμένος, είσαι στο στόχο μου, μπορώ να πυροβολήσω τον πύραυλο μου αν θέλω…».
Το μήνυμα αυτό προκαλεί έντονο εκνευρισμό στους Τούρκους πιλότους, οι οποίοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την αερομαχία και να επιστρέψουν στις βάσεις τους.
Σύμφωνα με τον Καρακούς το φαινόμενο είναι πιο έντονο τον τελευταίο καιρό, κάτι που ο ίδιος αποδίδει ότι οι Έλληνες πιλότοι εκπαιδεύονται μαζί με Ισραηλινούς στην Καλαμάτα.
Το τελευταίο φαίνεται να προβληματίζει τους Τούρκους για έναν ακόμα λόγο.
Όπως λέει ο Καρακούς, είναι πιθανόν οι Έλληνες να εκπαιδεύονται από τους Ισραηλινούς στα δεδομένα του πολέμου των Έξι Ημερών, όταν οι Ισραηλινοί είχαν καταστρέψει τα αεροπλάνα της Αιγύπτου στο έδαφος μέσα σε μισή ώρα.
Το ενδεχόμενο αυτό φαίνεται να απασχολεί έντονα τους Τούρκους, ιδίως μετά τα νέα δεδομένα που δημιουργεί πάνω από το Αιγαίου η παρουσία των Rafale και η δυνατότητά τους να πλήττουν στόχους σε μεγάλες αποστάσεις.
Οι Τούρκοι φοβούνται ότι οι Ισραηλινοί εκπαιδεύουν τους Έλληνες στο να προχωρήσουν άμεσα στο πρώτο πλήγμα και στην καταστροφή των αεροπλάνων τους όσο βρίσκονται στο έδαφος και στις βάσεις τους.
Εδώ ο Καρακούς κάνει μία παρατήρηση που μάλλον θα πρέπει να την λάβουμε σοβαρά υπόψη.
Ότι σε περίπτωση πολεμικής εμπλοκής (χωρίς να ξεκαθαρίζεται αν αυτό αφορά και κάποιο θερμό επεισόδιο), κάθε ελληνικό αεροπλάνο που θα διασχίσει το 25ο γεωγραφικό μήκος, από το μέσο δηλαδή του Αιγαίου και πέρα, θα θεωρείται απειλή και θα καταρρίπτεται.