Ο Σκωτικός Τύπος (ΑΑΣΤ) δια την Ελλάδα, δηλαδή οι ανώτεροι βαθμοί (4-33) του Ελευθεροτεκτονισμού, την Κυριακή 21η Απριλίου, με αφορμή τη μαύρη επέτειο του πραξικοπήματος των Συνταγματαρχών, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, η οποία αναρτήθηκε στη σελίδα του Τάγματος στο Facebook:
«Σαν σήμερα, για επτά χρόνια, η Δημοκρατία στη χώρα μας καταλύθηκε, αλλά η νομιμότητα και η Δημοκρατία επανήλθαν μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας.
»Παρόλα αυτά, αμαρτωλά σταγονίδια παρέμειναν.
»Η κατάλυση της Δημοκρατίας προήλθε από την αδικαιολόγητη πεποίθηση ορισμένων ότι δικαιούνται περισσότερα από ό,τι οι υπόλοιποι.
»Αγνοώντας τον νόμο, απορρίπτοντας την αρχή της Δημοκρατίας, κατέλυσαν το πολίτευμα.
»Η εξουσία της βίας που κατείχαν δεν διατηρήθηκε γιατί δεν είχαν την ηθική εξουσία να την υποστηρίξουν.
»Τέτοια φαινόμενα, ή παρόμοια, είναι δυστυχώς παρόντα και στον σημερινό μας, ιδιαίτερο, χώρο.
»Από το παρελθόν έχουν αντλήσει το δίδαγμα ότι είναι δυνατόν να ανατραπεί η τάξη, αλλά δεν έχουν αντιληφθεί ότι δεν δικαιούνται να το κάνουν.
»Μάλλον, σύντομα θα το καταλάβουν.
»Εμείς πρέπει να παραμείνουμε συνεπείς υπερασπιστές του δικαίου και της αντίστασης κάθε είδους παρεμβάσεων που απειλούν τη Δημοκρατία.
»Μόνο με τη συνειδητοποίηση και την αποφασιστικότητά μας μπορούμε να διατηρήσουμε την ελευθερία και τη δημοκρατία που τόσο πολύ αξίζουν».
Σκωτικός Τύπος
Ο Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος (ΑΑΣΤ) του Ελευθεροτεκτονισμού, γνωστός απλά και ως Σκωτικός Τύπος, είναι μια ενιαία πνευματικά και εννοιολογικά σειρά 33 προοδευτικών βαθμών, οργανωμένων σε δύο διακριτές σειρές:
Τον Συμβολικό Τεκτονισμό (1°-3°) που συνήθως έχει διακριτή δομή και υπάγεται στη διοίκηση της Μεγάλης Στοάς.
Τον Φιλοσοφικό Τεκτονισμό (4°-33°), διοικούμενο από το Ύπατο Συμβούλιο (υπό την προεδρία του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη), που συνιστά και «φύλακα» (δηλαδή τον πνευματικό καθοδηγητή και «προστάτη») του Τύπου.
Ο Φιλοσοφικός Τεκτονισμός είναι μία από τις δύο κύριες εξελίξεις του Συμβολικού Τεκτονισμού (1°-3°) που ένας Διδάσκαλος Τέκτων μπορεί να ακολουθήσει για εμβάθυνση στις αρχές και έννοιες του Ελευθεροτεκτονισμού.