Τρεις χώρες που στήριξαν τις εξαγωγές της Μόσχας σε αργό στα πρώτα στάδια του πολέμου, φαίνεται ότι «ξαναχτυπούν» στην αγορά ρωσικού αργού, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Το πρακτορείο αναφέρεται στην «δίψα» της Κίνας, της Ινδίας και της Τουρκίας για ρωσικό πετρέλαιο, σημειώντας μάλιστα ότι η Άγκυρα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην στήριξη των ρωσικών εξαγωγών.
Τι «παίζεται» με τα τάνκερ που δεν δηλώνουν τελικό προορισμό
Οι ροές προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία κορυφώθηκαν τον Ιούνιο στα 2,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
Τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 14 Οκτωβρίου ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά περίπου 350.000 βαρέλια την ημέρα.
Ωστόσο, οι αποστολές προς την Τουρκία έχουν ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο για το έτος μέχρι στιγμής, ενώ ο όγκος των δεξαμενόπλοιων που δεν έχουν ακόμη δηλώσει τελικούς προορισμούς είναι τώρα πολύ μεγάλος.
Το πρόβλημα με τα τάνκερ που δεν έχουν δηλώσει προορισμό, εξηγεί το Bloomberg, είναι ότι καθιστά πιο περίπλοκο το έργο της παρακολούθησης των εξαγωγών της Ρωσίας.
Πλέον ο όγκος των δεξαμενόπλοιων που δεν έχουν ακόμη δηλώσει τελικούς προορισμούς ισοδυναμεί με περισσότερα από 450.000 βαρέλια την ημέρα, αριθμός που θα μπορούσε να «εκτοξεύσει» σε νέα υψηλά τις συνολικές αποστολές σε αυτές τις τρεις χώρες μετά την εισβολή, μόλις γίνουν εμφανείς οι πραγματικοί προορισμοί τους.
Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από αυτά τα πλοία δίχως δηλωμένο προορισμό καταλήγουν στην Ινδία, με μικρότερο αριθμό να κατευθύνεται ανατολικότερα προς την Κίνα.
Επίσης, σχεδόν όλα τα τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό αργό έχοντας δηλώσει προορισμούς όπως το Πορτ Σάιντ, το Γιβραλτάρ ή «για παραγγελίες» καταλήγουν τελικά σε μία από αυτές τις τρεις χώρες.
Τέλος χρόνου
Η Μόσχα, υπενθυμίζει το Bloomberg, δεν έχει αρκετό χρόνο στην διάθεσή της καθώς στις 5 Δεκεμβρίου θα τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα στερήσουν τα πλοία από τη δυνατότητα ασφάλισης και άλλες υπηρεσίες.
Πρέπει έτσι να παραδοθεί αργό από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία, προτού τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες.
Τα δεξαμενόπλοια έχουν προθεσμία έως τις 21 Οκτωβρίου περίπου για να αναχωρήσουν από το Primorsk ή το Ust-Luga, εάν πρόκειται να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην ανατολική Κίνα πριν από αυτή την προθεσμία.