«SME’s Diplomacy Greece» η πρώτη καμπάνια στην Ελλάδα που απευθύνεται στις ΜμΕ και προσπαθεί να τις παρακινήσει να εφαρμόσουν πρακτικές διπλωματίας.
Η καμπάνια SME’s Diplomacy Greece ιδρύθηκε αρχές Αυγούστου με σκοπό να αναδείξει την αναγκαιότητα υποστήριξης της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων και ειδικά των μικρών και μεσαίων (ΜμΕ) μέσω της διπλωματίας και τα οφέλη που θα μπορούσαν αυτές να αποκομίσουν.
Η επιχειρηματική διπλωματία είναι η εφαρμογή μακροπρόθεσμων στρατηγικών και η προσπάθεια διεύρυνσης των σχέσεων της επιχείρησης με κυβερνήσεις και τοπικές κοινότητες, με στόχο τον περιορισμό των κινδύνων που υπάρχουν στο παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την οικονομική της απόδοση και την προσπάθεια διεθνοποίησης της.
Δηλαδή αποτελεί ένα εργαλείο μετριασμού του γεωπολιτικού και εμπορικού κινδύνου στον παγκόσμιο χάρτη.
H επιχειρηματική διπλωματία δεν είναι διαδεδομένη στην Ελλάδα, σε αντίθεση με το εξωτερικό.
Για αυτό πρωταρχικός σκοπός είναι η εξοικείωση του επιχειρηματικού κόσμου με την έννοια του όρου που επικρατεί διεθνώς ως Βusiness Diplomacy.
Παρά το γεγονός ότι το 95% των επιχειρήσεων της χώρας μας είναι μικρού και μεσαίου τύπου, το SME’s Diplomacy Greece είναι η πρώτη καμπάνια στην Ελλάδα που απευθύνεται στις ΜμΕ και προσπαθεί να τις παρακινήσει να εφαρμόσουν πρακτικές διπλωματίας.
Αποτελεί μια εθελοντική προσπάθεια στην οποία συμμετέχουν άτομα εκπροσωπώντας διάφορους κλάδους της οικονομίας.
Το εγχείρημα επικεντρώνεται στις επιχειρήσεις που θέλουν να διεθνοποιηθούν, ωστόσο υπάρχουν περιθώρια εφαρμογής στο σύνολο των επιχειρήσεων.
Για αυτό το SME’s Diplomacy Greece έχει δημιουργήσει 5 τύπους επιχειρηματικής διπλωματίας:
1. Διπλωματία σε ενδοεπιχειρησιακό επίπεδο.
2. Διπλωματία μεταξύ ΜμΕ.
3. Διπλωματία πολυεθνικών επιχειρήσεων.
4. Διπλωματία μεταξύ επιχειρήσεων- κρατικών φορέων.
5. Διπλωματία στις νεοφυείς επιχειρήσεις.
Στην εξίσωση μπαίνει και ο παράγοντας της ανάπτυξης μιας επιχείρησης λαμβάνοντας υπόψη και τον τομέα της αειοφορίας όπου η διπλωματία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την εφαρμογή της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας, βοηθώντας να οριστούν οι ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι ΜμΕ για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων.