Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τσαβούσογλου: Σε ισχύ η Συνθήκη του Μοντρέ και μετά την κατασκευή της διώρυγας

Τσαβούσογλου: Σε ισχύ η Συνθήκη του Μοντρέ και μετά την κατασκευή της διώρυγας
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Η Τουρκία ξεκινάει από το ότι η Συνθήκη του Μοντρέ για την διέλευση των Στενών του Βοσπόρου θα συνεχίσει να ισχύει και αφότου τεθεί σε λειτουργία η διώρυγα «Κωνσταντινούπολη», που θα είναι παράλληλη των Στενών, δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου κατά την διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ στην Αττάλεια.

«Η Συνθήκη του Μοντρέ δεν σχετίζεται με την διώρυγα Κωνσταντινούπολη, όπως και η διώρυγα δεν σχετίζεται με τη Συνθήκη.

»Η Συνθήκη του Μοντρέ θα χρησιμοποιείται από εμάς χωρίς αλλαγές, όπως γίνονταν και πριν.

»Τηρούμε κάθε γράμμα της Συνθήκης αυτής.

»Επιπλέον, η ίδια (η Συνθήκη) ρυθμίζει όχι μόνο τη διέλευση των πλοίων, αλλά και τις μετακινήσεις των πολεμικών πλοίων, την χρονική διάρκεια παραμονής τους στην Μαύρη Θάλασσα, το τονάζ τους», δήλωσε ο Τσαβούσογλου.

Η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, που ρυθμίζει το καθεστώς της ναυσιπλοΐας στα Στενά, ορίζει ότι οι μη παρευξείνιες χώρες οφείλουν να ενημερώνουν 15 ημέρες νωρίτερα για τη διέλευση των πλοίων τους.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών υπενθύμισε ότι «στο κείμενο της ίδιας της Συνθήκης είναι καταγεγραμμένες οι διαδικασίες αλλαγής της ή καταγγελίας της» και αυτές είναι γνωστές, αλλά με την κατασκευή της διώρυγας «δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην συνθήκη του Μοντρέ».

Επιπρόσθετα ανέφερε ότι η Συνθήκη του Μοντρέ θα παραμείνει σε ισχύ και μετά το άνοιγμα της διώρυγας, τονίζοντας πως η Άγκυρα είναι πεπεισμένη ότι η διάνοιξη της διώρυγας μεταξύ της Θάλασσας του Μαρμαρά και της Μαύρης Θάλασσας, «παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την διεθνή επιχειρηματικότητα».

«Τα χρονοδιαγράμματα των πλοίων επί του Βοσπόρου, δημιουργούν μεγάλους κινδύνους. 45.000 πλοία περνούν ετησίως τα Στενά σήμερα, ενώ το 2050 θα φθάσουν τα 80.000.

»Τα εμπορικά πλοία περιμένουν πολύ για να περάσουν.

»Δεν επιτρέπουν την διέλευση πλοίων με εύφλεκτο φορτίο.

»Όμως με την κατασκευή της διώρυγας όλα αυτά τα ζητήματα θα επιλυθούν.

»Επαναλαμβάνω, ότι σχέση με την Συνθήκη του Μοντρέ δεν υπάρχει εδώ», τόνισε ο Τούρκος ΥΠΕΞ.

Την κατασκευή της διώρυγας Κωνσταντινούπολη είχε ανακοινώσει ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν το 2011.

Η διώρυγα θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, πλάτος 275 μέτρα και βάθος 20 μέτρα. Στις 26 Ιουνίου έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης γέφυρας της μελλοντικής διώρυγας, σηματοδοτώντας στην ουσία την έναρξη της κατασκευής της.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Πούτιν: Απειλές στην Ουκρανία για περισσότερες καταστροφές μετά την επίθεση στο Καζάν

Συμφώνησαν Φιντάν και Αλ Γκολάνι στη Δαμασκό: Δεν υπάρχει χώρος για Κούρδους στη Συρία – Το μήνυμα σε Ισραήλ

Γερμανός υπ. Άμυνας: Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο στην περίπτωση που ο Πούτιν επιτεθεί

Η Νίνα Κασιμάτη κατακεραυνώνει τους «αλληλέγγυους» που αποσιωπούν τον βρώμικο ρόλο της Τουρκίας στη Μέση Ανατολή

Γερμανός σοσιαλιστής βουλευτής τουρκικής-κρυπτοελληνικής καταγωγής ζήτησε την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr