Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

«Χαράτσι» για τα παλιότερα αυτοκίνητα – Τι σχεδιάζει το ΥΠΕΝ

«Χαράτσι» για τα παλιότερα αυτοκίνητα – Τι σχεδιάζει το ΥΠΕΝ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος εκτός από κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου σχεδιάζουν την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε όλα τα αυτοκίνητα δεκαετίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό

Τέλος ύψους 2.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.

Για το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, μίλησε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ αλλά και στο realfm.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση σημείωσε πως «θα γίνει μια πρώτη συζήτηση αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ανακοινώσεις θα γίνουν αργότερα».

Όπως είπε, τα τρία συναρμόδια Υπουργεία (Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών) έχουν ήδη συμφωνήσει ως προς την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν.

«Πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου, τα μικροσωματίδια και γενικότερα να βελτιώσουμε την ποιότητα της ατμόσφαιρας στα αστικά κέντρα και όχι μόνο.

»Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μπει στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης.

»Στα πιο προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη –Ολλανδία, Γερμανία κ.λπ.- το 10% του στόλου των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά. Εδώ έχουμε μόνο μερικές εκατοντάδες».

«Θα υπάρξουν λοιπόν κίνητρα με ένα ειδικό πρόγραμμα», εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης, που στόχο θα έχουν «να βοηθήσουμε όλους όσοι θέλουν να πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μπορούν να πάρουν με μία έκπτωση σε σχέση με τις τιμές της αγοράς.

»Η έκπτωση αυτή θα είναι σταθερή. Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο είτε ένα φθηνό, την ίδια έκπτωση θα πάρεις, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους».

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε πως για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής.

»Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο.

»Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα.

»Επομένως δεν μιλάμε για απόσυρση των αυτοκινήτων όπως ορισμένοι κατά καιρούς είχαν πει, μιλάμε για ένα νέο τρόπο μετακινήσεων».

Ωστόσο εξήγησε ότι τα ακριβή ποσά θα ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν πλήρως οι ενδοκυβερνητικές συνεννοήσεις.

«Μέχρι και την επόμενη εβδομάδα θα μπορούμε να κάνουνε ανακοινώσεις αναλυτικές και θα αφορούν όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα ποδήλατα και τα σκούτερς», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Εξήγησε ότι σε κάθε περίπτωση οι επιδότηση δεν θα είναι κλιμακωτή προκειμένου να υπάρχει κοινωνικό πρόσημο, δηλαδή «δε σημαίνει ότι όταν πάρεις ακριβότερο αυτοκίνητο θα σου δίνουμε μεγαλύτερη επιδότηση».

Σύμφωνα με πληροφορίες η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5.000 και 5.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 1ο.000 και 12.000 ευρώ!

Για τα δίτροχα, ο υπουργός είπε ότι η επιδότηση θα είναι πιο συμφέρουσα συγκριτικά με την τιμή αγοράς.

Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να γίνει ένα άνοιγμα στα ποδήλατα «γιατί αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος μετακινήσεως» και αναφέρθηκε στην ρύθμιση για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων λόγω του κορωνοϊού.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Λογαριασμοί ρεύματος: Τι αλλάζει στις επιδοτήσεις μετά τις νέες αυξήσεις

Στα χαμηλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ – Κίνδυνος στο στόχο μείωσης ρύπων

Süddeutsche Zeitung: Στην Ελλάδα πολλοί θεωρούν ότι ο Μητσοτάκης έχει χάσει επαφή με την πραγματικότητα

Δραματικές ώρες για τη Volkswagen: Λουκέτα σε εργοστάσια και απολύσεις

Αλλάζει το επίδομα θέρμανσης- Κερδισμένοι όσοι ζεσταίνονται με ρεύμα

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr