Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Βαγγέλης Τριάντης
Δημοσιογράφος

Απολύθηκαν, δικαιώθηκαν στα δικαστήρια αλλά είναι απλήρωτοι από το 2009!

Απολύθηκαν, δικαιώθηκαν στα δικαστήρια αλλά είναι απλήρωτοι από το 2009!
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Το δικό τους Γολγοθά εξακολουθούν να ανεβαίνουν οι εργαζόμενοι της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού.

Πρόκειται για την θυγατρική εταιρεία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά η οποία ενεργοποιήθηκε προκειμένου να ολοκληρώσει την κατασκευή βαγονιών του ΟΣΕ, στα πλαίσια κοινοπρακτικού έργου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την Siemens και τη Bombardier ΟΣΕ.

Οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι από το 2009, ενώ από το 2010 η εταιρεία πτώχευσε, με τους εργαζόμενους να έχουν δικαιωθεί στα δικαστήρια με πιο πρόσφατη από τον Απρίλιο του 2014.

Στα τέλη Μαΐου του 2002 τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πουλήθηκαν στην γερμανική HDW σε συνεργασία με την Ferrostaal AG.

Λίγους μήνες πριν είχε υπογραφεί η συμφωνία πώλησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, των ναυπηγείων και της κοινοπραξίας HDW-Ferrostaal.

Το άρθρο 5 της συμφωνίας όριζε ρητά ότι ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων ήταν υποχρεωμένος να διατηρήσει τους 1.400 εργαζομένους που εργάζονταν την περίοδο εκείνη στο ναυπηγείο, για μια χρονική περίοδο έξι ετών.

Την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε και ακόμη μία εταιρεία, η “Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ” (ΕΤΥΕ ΑΕ). Επρόκειτο για μία θυγατρική εταιρεία των Ελληνικών Ναυπηγείων, που το μετοχικό της κεφάλαιο δεν ξεπερνούσε τα 60.000 ευρώ και κρατήθηκε μυστική.

Η εταιρεία παρέμεινε αρχικά ανενεργή, μέχρι και τον Οκτώβριο του 2006. Με εντολή των ΕΝΑΕ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι 162 περίπου εργαζόμενοι μετακινήθηκαν στην ΕΤΥΕ ΑΕ, χωρίς ωστόσο οι ίδιοι να το αποδεχτούν, προκειμένου να παράσχουν τις υπηρεσίες τους εκεί.

Η εταιρεία ωστόσο δεν πληρούσε ούτε καν τις τυπικές προδιαγραφές. Δεν είχε άδεια λειτουργίας, στεγαζόταν στον ίδιο χώρο με τα ΕΝΑΕ, δεν είχε δικά της συμβόλαια για κατασκευές, δικά της κτίρια, εγκαταστάσεις, λογιστήριο, νομικές και οικονομικές υπηρεσίες, πληροφοριακό σύστημα, φόρμες των εργαζομένων αλλά και κάρτες παρουσίας. Με λίγα λόγια δεν είχε όλα εκείνα τα αναγκαία χαρακτηριστικά για τη λειτουργία της όπως θα έπρεπε να διαθέτει μια φυσιολογική εταιρεία.

Η ενεργοποίησή της φέρεται να έγινε μόνο και μόνο προκειμένου να ολοκληρώσει τα έργα των βαγονιών για τον ΟΣΕ, ενώ οι παραγγελίες βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη.

Η πώληση στον Dr Meyer

Τον Οκτώβριο του 2007, η ΕΤΥΕ πωλήθηκε στον γερμανικό όμιλο εταιρειών συμφερόντων του Dr. Horst Meyer.

Επρόκειτο για εταιρείες μικρού και μεσαίου μεγέθους που εξειδικεύονταν κυρίως στην αγορά και εκκαθάριση εταιρειών, για λογαριασμό ομίλων. Πιο απλά δεν είχαν καμία σχέση με την κατασκευή και επισκευή τροχαίου υλικού, κυρίως βαγονιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον κατάλογο με της μεγαλύτερης και πλέον διαφημισμένης διεθνούς έκθεσης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, η οποία πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στη Γερμανία, ούτε το 2006 ούτε το 2008 υπήρχαν οι εταιρείες του Dr Meyer.

Παρόλα αυτά οι εταιρείες συμφερόντων Meyer εμφανίστηκαν ως αγοραστές. Η ΕΤΥΕ ωστόσο, όπως κατήγγειλαν σε αγωγές τους εργαζόμενοι της εταιρείας δεν ανταποκρίθηκε στον υποτιθέμενο σκοπό της. Όχι μόνο δεν ανέπτυξε παραγωγική δραστηριότητα αλλά ούτε και εκτέλεσε εργασίες δίχως την συνδρομή των ENAE και του προσωπικού της.

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι για ποιο λόγο δημιουργήθηκε αυτή η εταιρεία. Οι εργαζόμενοι της ΕΤΥΕ στις αγωγές τους αναφέρουν ότι σκοπός δεν ήταν άλλος από τον “τεμαχισμό του ναυπηγείου” και αποσκοπούσε στο κλείσιμο της βιομηχανικής μονάδας του ναυπηγείου.

Δικαστικές αποφάσεις καταπέλτες

Το Μάιο του 2009 εντελώς ξαφνικά η ροή χρημάτων από την ΕΝΑΕ προς την ΕΤΥΕ σταμάτησε τελείως. Το αποτέλεσμα ήταν οι εργαζόμενοι της ΕΤΥΕ να μείνουν απλήρωτοι για μήνες ολόκληρους. Το 2010 η ΕΤΥΕ κήρυξε πτώχευση. Οι εργαζόμενοι από το Δεκέμβρη του 2007 προσπάθησαν να αποδείξουν δικαστικά ότι δεν έπαψαν ποτέ να εργάζονται στην ΕΝΑΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η εργασία τους στα ναυπηγεία.

Ο διευθύνων της ΕΤΥΕ Dr. Meyer,επέρριψε ευθύνες στην ΕΝΑΕ. Ότι δηλαδή ο ίδιος δεν ήταν υπεύθυνος για τους εργαζομένους της ΕΤΥΕ αλλά η ΕΝΑΕ και για το λόγο αυτό ζήτησε από την τελευτάία αποζημίωση. Στις αρχές του Απριλίου του 2014 ήρθε μία ακόμη δικαίωση για τους εργαζομένους της ΕΤΥΕ, η οποία ήταν καταπέλτης για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας καταδίκασε με βαριές ποινές τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, πέντε μέλη του ΔΣ, τέσσερις Γερμανούς και έναν έλληνα για μη καταβολή δεδουλευμένων προς τους εργαζόμενους. Με λίγα λόγια το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι πραγματικός εργοδότης των 162 εργαζομένων της ΕΤΥΕ ήταν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ωστόσο, εκκρεμούν ακόμη αρκετές μηνύσεις εργαζομένων για τις οποίες έχουν εκδοθεί αντικρουόμενες αποφάσεις.Να σημειωθεί ότι στις 2 Ιουλίου το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών καταδίκασε έπειτα από προσφυγή της συνδίκου ακόμη τρία μελη της διοίκησης για πτώχευση από δόλο.

Οι φρούδες υπoσχέσεις

Στο μεταξύ οι 162 εργαζόμενοι εξακολουθούν να παραμένουν απλήρωτοι. Αρκετοί μάλιστα έχουν αναγκαστεί να φύγουν στο εξωτερικό προκειμένου να εργαστούν ώστε να καταφέρουν να θρέψουν τις οικογένειές τους.

Ίσως η πολιτεία θα έπρεπε να εξετάσει το θέμα με μεγαλύτερη σύνεση και να δώσει επιτέλους λύση στο πρόβλημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 20 Μαρτίου 2014 ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος δεσμεύτηκε ότι με τροπολογία που θα έφερνε στη βουλή θα επέστρεφαν στην εργασία τους και οι εργαζόμενοι του τροχαίου υλικού. Δυστυχώς τέσσερις μήνες μετά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί και ο ανήφορος του Γολγοθά συνεχίζεται…

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Ο Νίκος Δένδιας καταθέτει ΔΕΚΑΕΤΕΣ εξοπλιστικό πρόγραμμα στη Βουλή – Τα ΜΗ ΑΠΟΡΡΗΤΑ που είπε στην Επιτροπή

Ερντογάν: Νέα προκλητική δήλωση για τουρκική ισχύ και δικαιώματα στη «Γαλάζια Πατρίδα»

Νίκος Δένδιας: «Η εγχώρια αμυντική βιομηχανία αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την εθνική ασφάλεια»

Δένδιας: Η Ελλάδα εξετάζει συμπαραγωγή αμερικανικών φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία

Ο Νίκος Δένδιας θέλει τα ελληνικά ναυπηγεία να ναυπηγήσουν 7 φρεγάτες Constellation – Ο Δένδιας θέλει και υποβρύχια ντρόουν

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr