Έτοιμη να δεχτεί αιτήσεις θα είναι από τις 3 Αυγούστου η ειδική πλατφόρμα, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της διαδικασίας Εξωδικαστικής Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» o ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης.
Η επιχείρηση που επιθυμεί να προσέλθει στη διαδικασία, θα το κάνει με τους κωδικούς του συστήματος TAXIS.
Από τις 4 Αυγούστου «θα μπορεί να επιλέξει είτε να συμπληρώσει η ίδια τα στοιχεία των οφειλών προς τράπεζες είτε να περιμένει μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κάτι που θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και δεν θα χρειάζεται να τα καταχωρεί, καθώς θα τα βρίσκει προσυμπληρωμένα στην πλατφόρμα».
Στην όλη διαδικασία δεν προβλέπεται να ενσωματωθούν και να ρυθμιστούν «τα χρέη που αφορούν τους πολύ μικρούς πιστωτές, τουτέστιν τα χρέη προς τους εργαζομένους και τους πολύ μικρούς προμηθευτές».
Αυτοί προβλέπεται να εξοφληθούν στο 100%, με βάση αυτή την προστατευτική διάσταση του νόμου.
Ποια είναι η διαδικασία και το ισχύει για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Η όλη διαδικασία αφορά «όλα τα χρέη μιας επιχείρησης προς τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και εν γένει οποιοδήποτε χρέος έχει κάποιος προς οποιονδήποτε (με εξαίρεση τις παραπάνω περιπτώσεις), ενώ μετά την καταγραφή η υπόθεση πηγαίνει σε κάποιον συντονιστή/διαμεσολαβητή, ο οποίος καλεί τους πιστωτές να τα ρυθμίσουν» περιγράφει ο ειδικός γραμματέας, ενώ σημειώνει πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν θα χρειάζεται να κάνουν αίτηση στην πλατφόρμα.
»Από τις 3 Αυγούστου και μετά, εξηγεί, για τα χρέη που έχουν προς τις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία θα μπορούν να μεταβούν «απευθείας στον ΑΑΔΕ ή ασφαλιστικό τους ταμείο, τον ΕΦΚΑ, και να τα ρυθμίζουν με τα ίδια οφέλη και 120 δόσεις».