Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

FAZ: Το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει η ευρωπαϊκή βάση της Cosco

FAZ: Το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει η ευρωπαϊκή βάση της Cosco
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά βάση του ευρωπαϊκού του δικτύου σχεδιάζει ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Allegemeine Zeitung.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι η πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό δίκτυο.

«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπρυζ, σύμφωνα με μελέτη του ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρόντερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του τερματικού σταθμού Εuromax.

Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Αιγύπτου.»

Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασής της σε κομβικά λιμάνια της Ευρώπης

Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι «το πιο εντυπωσιακό κινεζικό ‘χτύπημα’ ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016» συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».

Όπως σημειώνει η FAZ «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την SRM ήδη από το τέλος του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί».

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «από τη στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα, μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα.»

Κλείνοντας η εφημερίδα σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.

Πηγή: dw.com

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Μπορεί η ΕΕ να βάλει φρένο στην Temu;

Κ. Καραμανλής: Αιχμές κατά Μητσοτάκη για τη διαγραφή Σαμαρά – «Όχι» στην Προεδρία της Δημοκρατίας

Ρωσία: «Το [πυραυλικό] χτύπημα [με Oreshnik] ήταν ένα μήνυμα στη Δύση» – Σύνοδος την Τρίτη 26/11 ΝΑΤΟ-Ουκρανίας

Η Μεσόγειος θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο, επισημαίνουν επιστήμονες

DW: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή στο σαμποτάζ στη Βαλτική

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter