Μείωση άνω του 70% στο κόστος για τις άγονες γραμμές θα φέρει το νέο σύστημα επιδοτήσεων που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, χωρίς μάλιστα να περικοπεί καμία από τις άγονες γραμμές. Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη επερώτηση οκτώ βουλευτών της Ν.Δ., ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι το κόστος για τις άγονες γραμμές θα πέσει από τα 47 εκατ. ευρώ στα 14 εκατ. ευρώ και ότι «θα εξυπηρετεί τον πολίτη, τον επιβάτη, το δημόσιο συμφέρον κι όχι τα συμφέροντα μίας και στη συνέχεια τεσσάρων εταιρειών».
Ο Χρ. Σπίρτζης, όπως αναφέρει η “Αυγή” διατύπωσε έντονη κριτική στον σχεδιασμό των άγονων γραμμών της προηγούμενης κυβέρνησης κάνοντας λόγο για «σχεδιασμό εκλογικής πελατείας κι επιδότησης αεροπορικών εταιρειών», ενώ αναφέρθηκε και στη χαμηλή αναλογία μεταξύ επιβατών και δρομολογίων, καθώς στην πραγματικότητα οι πολίτες και τουρίστες που μετακινήθηκαν αντιστοιχούσαν περίπου στο 50% των επιδοτούμενων θέσεων, ενώ επισήμανε και τον σχεδιασμό ανεβάσματος του κόστους μέσα από την επιστροφή των αεροπλάνων από την ίδια διαδρομή κι όχι απευθείας.
Ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι στον νέο σχεδιασμό «δεν κόπηκε καμία άγονη γραμμή, κόπηκε όμως η σπατάλη» και σχολίασε ότι με το νέο σύστημα άγονων γραμμών οι συχνότητες των δρομολογίων θα εξυπηρετούν την πραγματική κίνηση επιβατών. Τα δρομολόγια όμως δεν θα είναι λιγότερα από τρία την εβδομάδα ανά προορισμό, ενώ θα υπάρχει αύξηση δρομολογίων το καλοκαίρι.
Ο πρώτος επερωτών βουλευτής της Ν.Δ. Γ. Πλακιωτάκης διατύπωσε επικρίσεις για καθυστερήσεις της κυβέρνησης στην προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές και υποστήριξε ότι με τη μείωση δρομολογίων «καταργείται η ρήτρα νησιωτικότητας». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κ. Καραμανλής επέκρινε την κυβέρνηση ότι με διαδικασίες – εξπρές έδωσε χρήματα πάλι στις ίδιες εταιρείες που έδινε κι η δική του κυβέρνηση, ενώ απέδωσε τη μείωση του κόστους που κατάφερε η σημερινή κυβέρνηση στη μείωση των τιμών των καυσίμων και των εσόδων από το σπατόσημο.
«Δεν μας λέτε ποια κυβέρνηση καθόρισε ως άγονες γραμμές τα δρομολόγια Αθήνα – Σύρος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα – Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα» επισήμανε ο Απ. Καραναστάσης από τον ΣΥΡΙΖΑ απευθυνόμενος στη Ν.Δ.
Ο Δ. Κωνσταντόπουλος (Δημοκρατική Συμπαράταξη) ισχυρίστηκε ότι «με τις πράξεις σας διαλύετε την ύπαιθρο, τη νησιωτική Ελλάδα, καθώς και τις άγονες γραμμές μας». Ο Ν. Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ) επανέλαβε τη θέση για ενιαίο κρατικό οργανισμό μεταφορών. Ο Γ. Αμυράς (Ποτάμι) χαρακτήρισε θετική τη μείωση των πτήσεων, αλλά διατύπωσε ερωτήματα για την καθυστέρηση του διαγωνισμού.