Θέμα χρόνου είναι η σιδηροδρομική επανασύνδεση ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη και Κωνσταντινούπολη με την υφιστάμενη γραμμή και την ολοκλήρωση συμπληρωματικών υποδομών από τις δύο χώρες.
Για το θέμα αυτό μάλιστα πραγματοποιήθηκε πριν από δέκα ημέρες συνάντηση των υπευθύνων των ελληνικών και των τούρκικων σιδηροδρόμων υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Θ. Βούρδα στη Θεσσαλονίκη, όπως ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Κωνσταντίνος Πετράκης.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε βάλει μπροστά και μάλιστα σε μικρό χρονικό ορίζοντα, να ολοκληρώσουμε την υποδομή που απομένει ώστε να μπορεί να πάει κάποιος από τη Θεσσαλονίκη στην Κωνσταντινούπολη.
Είναι δύο χιλιόμετρα από εμάς και δύο χιλιόμετρα από τους Τούρκους, με ηλεκτροκίνηση στο Πύθιο», είπε ο κ. Πετράκης
Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής εκτιμήσεις δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο το σιδηροδρομικό ταξίδι Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη να είναι γεγονός στα τέλη του 2018.
«Σύμφωνα με τα όσα έχουμε συζητήσει, εκτιμούμε για ολοκλήρωση της σύνδεσης εντός του 2018. Είναι εφικτό, μία περίπτωση πιθανή να έχουμε τη σύνδεση μέχρι τα Χριστούγεννα του 2018», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης, διατηρώντας τις επιφυλάξεις αφού όπως τόνισε πέρα από το τεχνικό σκέλος υπάρχουν και κάποια διαδικαστικά θέματα που άπτονται διακρατικών συμφωνιών τα οποία θα τρέχουν παράλληλα.
«Υπάρχει ένα διαδικαστικό θέμα βέβαια στα σύνορα καθώς εμείς είμαστε στη συνθήκη του Σένγκεν ενώ η Τουρκία όχι, ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με τις διακρατικές σχέσεις και όχι με τον σιδηρόδρομο», σημείωσε.
Αν και με τη σημερινή γραμμή ο χρόνος του ταξιδιού δεν θα είναι δραστικά περιορισμένος ούτε μπορεί να υπολογιστεί με απόλυτη ακρίβεια, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, φαίνεται ότι οι Τούρκοι πολίτες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη σιδηροδρομική σύνδεση με τη Β. Ελλάδα καθώς το οδικό ταξίδι στοιχίζει ακριβά λόγω του υψηλού αντιτίμου διοδίων στην επικράτεια της Τουρκίας.
«Η τουρκική πλευρά μας είπε ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Ελλάδα για τουρισμό και ψώνια δεδομένου του μεγάλου κόστους των διοδίων που καταβάλουν οι Τούρκοι οδηγοί.
Τα διόδια έχουν ακριβύνει πολύ και τους συμφέρει να έρχονται με το τρένο. Το θέμα δεν είναι μόνο ο χρόνος αλλά και το κόστος», υπογράμμισε ο κ. Πετράκης.